۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82066011
T T
۰ نفر
فرماندار تهران بر توقف فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18 تاكید كرد

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان تهران با اشاره به برگزاری نشست های متعدد به منظور ساماندهی 400هكتار زمین موجود در منطقه 18 گفت: جلوگیری از فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه این منطقه امری مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی فرهادی روز یكشنبه در حاشیه بازدید از معادن شن و ماسه منطقه 18 شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، آب منطقه ای، محیط زیست، فرمانداری و استانداری تهران با ادامه فعالیت معادن این محدوده به شكل فعلی مخالف هستند.
وی با بیان اینكه تعطیلی هر چه زودتر این معادن از اهمیت زیادی برخوردار است تصریح كرد: به همین منظور و برای تصمیم گیری منطقی در خصوص این معادن، امروز معاونان قضایی دادگستری و دادستانی تهران از محدوده فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران دیدن كردند.
فرماندار تهران خاطرنشان كرد: پس از تعطیلی این معادن باید نسبت به ساماندهی زمین های این محدوده تصمیم گیری شود.
فرهادی گفت: درهمین ارتباط شهرداری طرحی را با نام 'تاكا' تهیه كرده كه مراحل قانونی خود را طی می كند كه البته به دلیل وجود مالكان خصوصی با برخی مسائل حقوقی مواجه شده است.
وی با اشاره به اینكه در این محدوده سه معدن فعالیت داشتند افزود: بزرگترین معدن این محدوده به وسعت 103 هكتار كه در مالكیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است از سال گذشته فعالیت خود را متوقف كرده است.
فرماندار تهران یادآور شد: از دو معدن دیگر نیز به صورت مقطعی و غیرمجاز برداشت هایی انجام می شود كه باید با كمك دستگاه قضایی حكم تعطیلی آنها صادر شود.

*شهردار منطقه 18:باید از وقوع خطرات احتمالی ناشی از فعالیت غیرمجاز به سرعت جلوگیری شود
شهردار منطقه 18 شهر تهران با بیان اینكه شركت های معدنی فعال در این محدوده فعالیت غیرمجاز دارند افزود: این شركت ها حتی حریم رودخانه كن را رعایت نكرده اند و در برخی محدوده ها بین بستر رودخانه با گودهای 138 متری معادن تنها چهار متر فاصله وجود دارد.
مصطفی سلیمی با تأكید بر اینكه باید از وقوع خطرات احتمالی ناشی از گودهای معادن منطقه جلوگیری شود تصریح كرد: در غیر این صورت احتمال وقوع یك فاجعه بزرگ زیست محیطی و انسانی وجود دارد.
وی تأكید كرد: امروز همه دستگاه های استان تهران از جمله فرمانداری، مسئولان قضایی، شورای اسلامی شهر و مدیران شهری به دنبال رفع این معضل شهر تهران هستند.
فرماندار شهرستان تهران، شهردار منطقه 18 به همراه مسئولان ارشد قضایی استان تهران روز یكشنبه به منظور ارزیابی وضعیت فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه منطقه 18 از این محدوده دیدن كردند.
حدود 40 سال از فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران در محدوده ای به وسعت 400 هكتار می گذرد كه این موضوع امروز به یكی از معضلات زیست محیطی پایتخت تبدیل شده است.
تهرام/2079/9353// 1625
۰ نفر