۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82065645
T T
۰ نفر
استاندار مازندران:كمیسیون مشترك ایران و روسیه ماه جاری برگزار می شود

نوشهر- ایرنا - نماینده عالی دولت در مازندران از برگزاری كمیسیون مشترك میان ایران و روسیه در ماه جاری خبرداد و گفت : دراین كمیسیون كه با حضور نمایندگان مازندران برگزار می شود، سند همكاری بین دوكشور نهایی خواهد شد.

ربیع فلاح جلودار روز یكشنبه در نشست كارگروه اقتصاد مقاومتی كه با حضور جمعی از مدیران استانی در فرمانداری چالوس برگزار شد ، افزود : دراین كمیسیون كه یكی از كمیته های آن مربوط به حوزه كشاورزی است برای صادرات انواع كالا بویژه مرغ مازندران نیز برنامه ریزی می شود.
وی با بیان آنكه این استان آمادگی صادرات مقدار 50 تا 100 هزار تن مرغ به دیگر كشورها از جمله روسیه را دارد ، تاكید كرد كه برای مطرح شدن این موضوع در این كمیسیون به مدت یك هفته مسولان نهادهای ذیربط فرصت دارند تا دراین بخش برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه مازندران در تولید انواع محصولات كشاورزی از جمله مرغ ، پرورش ماهی قزل آلا ، مركبات ، برنج و كیوی در كشور شرائط مطلوبی دارد ، ادامه داد : در بخش صادرات مرغ و حتی ماهی قزل آلا، هم اینك كشورهای حاشیه دریای خزر آمادگی خرید این نوع محصولات را دارند منتهی باید بسترهای لازم دراین حوزه فراهم شود.
استاندارمازندران در ادامه برلزوم ایجاد پنجره واحد در برخی از ادارات در این استان تاكید كرد و گفت كه امروز با چنین تحولی بخش عمده ای از مشكلات آمد و شد مردم بویژه غرب استان برای دریافت پاسخ استعلام ها از مركز مازندران برطرف خواهد شد.
فلاح جلودار همچنین محدودیت های زیست محیطی را عاملی بازدارنده برای فعالیت برخی از واحدهای تولیدی در مازندران معرفی كرد و گفت : به عنوان نمونه پرورش ماهی قزل آلا در قفس های دریایی با مخالفت اداره كل محیط زیست استان روبه رو شده است.
وی اعمال چنین سیاست هایی را مغایر با عملیاتی كردن شعارسال رهبری در این استان دانست و تاكید كرد كه مسئولان مرتبط در صورت هرگونه قصور و كم كاری دراین حوزه بشدت با آنان برخورد خواهد شد و این موضوع به اطلاع معاون اول رئیس جمهوری خواهد رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز گفت : با شكل گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از ماه پیش تاكنون خوشبختانه اقدامات لازم برای عملیاتی كردن شعار سال رهبری بنحو مطلوب پیش می رود و در این حوزه مشكل خاصی وجود ندارد.
امیدعلی پارسا ، ساماندهی خودروهای دولتی و نیروهای قراردادی كارمعین در برخی از دستگاه های دولتی ، تعیین تكلیف واحدهای مسكونی مورد استفاده برخی از مسئولان ، كاهش میزان ضایعات نان و ارتقای كیفیت آن را از جمله شیوه نامه های محقق شدن اقتصاد مقاومتی در كشور معرفی كرد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران نیز از احیای واحدهای تولیدی استان خبرداد و گفت : افرادی كه قصد نام نویسی دارند می توانند به پایگاه اینترنتی مربوط مراجعه تا بتوانند از تسهیلات یارانه ای بهره مند شوند.
محمد محمدپورعمران برقراری پرواز ایران - آستراخان را از دیگر اقداماتی دانست كه می تواند زمینه ساز حضور تجار مازندرانی به این كشور باشد.
7078 /1602/1899