۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82062592
T T
۰ نفر

فرماندار خلخال

جايگاه معلم در جامعه حفظ شود

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82062592
جايگاه معلم در جامعه حفظ شود

اردبيل - ايرنا - فرماندار خلخال گفت: جايگاه معلمان در جامعه جايگاه رفيعي است و اين جايگاه بايد از سوي مسوولان و مردم بايد به خوبي حفظ شود.

به گزارش ايرنا ، علي نظري شيخ احمد روز پنجشنبه در آيين بزرگداشت مقام معلم افزود: توجه به معيشت و زندگي معلمان همواره بايد در اولويت كاري مسوولان قرار بگيرد تا خللي در تربيت علمي و آموزش نسل آينده ايجاد نشود.
وي با بيان اينكه ضعف در احساس مسووليت پذيري از آفت ها و آسيب هاي جامعه است گفت: ايجاد حس مسووليت پذيري براي آينده سازان جامعه از وظايف خطير معلمي بوده و بي توجهي به اين قشر موجب سردرگمي نسل آينده در بحث احساس مسووليت در قبال جامعه خواهد شد.
رييس شوراي آموزش و پرورش خلخال گفت: نبايد به قشر فرهنگي جامعه به عنوان قشر مصرف كننده جامعه نگاه كرد بلكه معلمان به عنوان بزرگترين توليد كنندگان علم محسوب مي شوند كه زمينه ساير توليدات جامعه را با توليد علم و دانش فراهم مي كنند.
او با اشاره به سابقه فرهنگي خلخال و تاسيس اولين مدرسه در 108 سال پيش در اين شهرستان نقش معلمان را در تبديل خلخال به يك شهرستان تمام عيار فرهنگي و دانشگاهي ارزنده توصيف كرد.
سيداردشير رشيدي ، مدير آموزش و پرورش خلخال نيز در اين همايش با تبريك هفته معلم گفت: از يك هزار و 120 معلم و فرهنگي بازنشسته خلخال 800 نفر عضو كانون بازنشستگي كشوري اين شهرستان هستند كه بيشترين جمعيت بازنشستگان اين كانون را تشكيل مي دهند.
در اين مراسم از 34 معلم بازنشسته سال 94 خلخال تجليل شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعيت در 105 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
7119/6018