۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82062476
T T
۰ نفر
فرمانده نيروي انتظامي: برنامه هاي ترافيكي كلانشهرها علمي تدوين شود

اصفهان - ايرنا - فرمانده نيروي انتظامي از دست اندركاران تهيه و تدوين طرح هاي ترافيكي شهرها بويژه كلانشهرها خواست براي كاهش مشكلات زيست محيطي و حمل و نقل برنامه هاي ترافيكي شهرها را بصورت علمي تدوين و اجرايي كنند.

به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ پاسدار حسين اشتري چهارشنبه شب در مراسم رونمايي از نشان و شعار پويش (كمپين) ترافيك شهر اصفهان، گفت: نگاه هوشمندانه و علمي به مسئله ترافيك و حمل و نقل عمومي در كلانشهرها بسياري از مشكلات مردم در شهرهاي بزرگ را برطرف مي كند لذا برنامه هاي ترافيكي كلانشهرها بايد بصورت علمي تدوين و اجرايي شود.
وي با اشاره به اينكه ترافيك بر كاهش يا افزايش آلودگي هواي شهرها تاثير مستقيم دارد، تصريح كرد: سلامتي مردم به فضاي سالم و هواي پاك وابسته بوده لذا بسياري از بيماري هاي امروز در شهرهاي بزرگ و صنعتي ناشي از آلودگي هوا است.
فرمانده نيروي انتظامي همچنين تاثير نظم و انضباط در عبور و مرور وسايل نقليه و اجراي صحيح قوانين راهنمايي و رانندگي را در تامين سلامت جسمي و روحي شهروندان مهم ارزيابي كرد و افزود: سال گذشته حدود يكهزار و 100 نفر از هموطنان جان خود را بر اثر تصادف از دست دادند كه 40 درصد از جان باختگان عابران پياده و 40 درصد موتور سوار بودند.
وي تاكيد كرد: با اجراي برنامه هاي هوشمند و علمي در بخش ترافيك شهرها بايد از افزايش آلودگي هوا همچنين ميزان تصادفات در شهرها بكاهيم.
سردار اشتري از ارائه و اجراي طرح هايي كه موجب ارتقاي فرهنگ، افزايش امنيت اجتماعي، سياسي و اقتصادي شود و به آسايش مردم كمك كند، استقبال كرد و گفت: نيروي انتظامي از هر طرحي كه به نفع مردم باشد، حمايت مي كند.
وي در ادامه به جايگاه اصفهان در عرصه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: مردم اصفهان از فرهنگ و پيشينه قوي برخوردارند و مي توانند الگوي خوبي براي ساير نقاط كشور باشند.
فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: اصفهان در گذشته به شهر دوچرخه ها معروف بود و اكنون نيز مي توان با فرهنگ سازي براي استفاده شهروندان از اين وسيله نقليه پاك و مفرح، سلامت شهروندان را تامين كرد.
وي با اشاره به اينكه بيش از 29 ميليون خودرو و موتورسيكلت در كشور وجود دارد، افزود: از اين تعداد حدود سه ميليون مربوط به اصفهان است و تشويق مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي و پاك مي تواند از آلودگي هواي كلانشهر اصفهان بكاهد.
وي با بيان اينكه استان اصفهان 6.5 درصد جمعيت كشور را در خود جاي داده است، افزود: بيش از 14 درصد موتورسيكلت هاي كشور در استان اصفهان است.
سردار اشتري با بيان اينكه بايد به سمت استفاده بيشتر از دوچرخه حركت كنيم، تصريح كرد: استفاده بيشتر از دوچرخه و ناوگان حمل و نقل عمومي و استفاده نكردن از خودروهاي تك سرنشين به افزايش سلامت جامعه كمك مي كند.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه اصفهان به عنوان قطب فرهنگي و گردشگري كشور بايد از هواي پاكي برخوردار باشد، گفت: بايد فرهنگ استفاده از دوچرخه را ارتقاء دهيم و استفاده از دوچرخه فقط محدود به يك ساعت و يك روز نشود بلكه بايد فرهنگ استفاده از دوچرخه در تمام روهاي سال نهادينه شود.
سردار اشتري با بيان اينكه با وجود امنيت در كشور اقتصاد و گردشگري شكوفا مي شود، افزود: يكي از نهادهايي كه مي‌ تواند به بهتر اجرا شدن سياست اقتصاد مقاومتي كمك كند نيروي انتظامي است زيرا با حفظ و تامين امنيت، انگيزه سرمايه ‌گذار اقتصادي براي سرمايه گذاري در كشور را افزايش مي دهد.
وي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي با حفظ امنيت تحقق مي يابد، تصريح كرد: نيروي انتظامي يكي از نهادهايي است كه از طريق آن مي توان 'شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل ' را محقق كرد.
سردار اشتري با اشاره به درگيري و ناامني در منطقه خاورميانه گفت: ايران مهد امنيت جهان بوده و امنيت كشورمان در بين كشورهاي منطقه و فرامنطقه اي مثال زدني است.
وي اظهار كرد: امروز به بركت حضور و هوشياري مردم، تدابير رهبر معظم انقلاب و ايثار و شهادت نيروهاي مسلح، امنيت بسيار خوبي در كشور وجود دارد كه بايد براي حفظ و ارتقاي آن بيش از پيش تلاش كنيم.
برنامه «شعار و نشان كمپين ترافيك شهر اصفهان» با رويكرد فرهنگ‌ سازي در حوزه ترافيك و قوانين راهنمايي و رانندگي تدوين شده است.
تشويق مردم به پياده روي، استفاده از دوچرخه و وسايل نقليه عمومي بدون استفاده از وسايل حمل و نقل شخصي از مهمترين رويكردهاي اين برنامه است.
اين برنامه شب گذشته با حضور سردار اشتري فرمانده نيروي انتظامي، استاندار و شهردار اصفهان در مجموعه فرهنگي تفريحي باغ غدير اصفهان رونمايي شد.
همچنين در اين مراسم از «طرح داور ترافيك» رونمايي شد و قرار است براي نخستين بار در كشور در شهر اصفهان اجرايي شود.
در اين طرح، شهروندان اصفهاني به همراه همياران اين پويش، با مشاهده تخلف از سوي رانندگان به آنها كارت زرد نشان مي ‌دهند.
7150/ 2093/ 2025
۰ نفر