۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82058657
T T
۰ نفر
87 مددجوي تحت حمايت كميته امداد سيستان و بلوچستان  به كربلاي معلي اعزام شدند

زاهدان- ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني (ره) سيستان و بلوچستان گفت: 87 مددجوي تحت حمايت كميته امداد استان سال گذشته به كربلاي معلي اعزام شدند.

رضا اصلي شهركي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين مددجويان از تمام شهرستانهاي استان در قالب كاروان زيارتي از زنان سرپرست خانوار، دانشجويان و دانش آموزان به كربلاي معلي اعزام شدند.
وي افزود: هزينه اعزام اين تعداد مددجو يك ميليارد ريال بوده كه از طريق منابع امدادي و مساعدت نيكوكاران استان تامين شده است.
وي هدف از راه اندازي اردوهاي زيارتي را معرفي سبك زندگي ديني و اسلامي عنوان كرد و افزود: تقويت باورهاي ديني، آشنايي با واقعيت تاريخي عاشورا، قيام امام حسين(ع) و شناساندن جايگاه والاي اسلام از جمله مواردي است كه در طول اين زيارت براي زائران تبيين مي شود.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: سفرهاي زيارتي مددجويان در راستاي تقويت باورهاي ديني و ارج نهادن به خانواده هاي نيازمند و سالمندان صورت مي گيرد.
شهركي در پايان از خيران و نيكوكاران درخواست كرد با مشاركت در طرح خيرخواهانه شوق زيارت در كميته امداد آن دسته از مددجوياني را كه تاكنون به اماكن زيارتي مشرف نشده اند را ياري كنند.
هم اينك بيش از 264 هزار نفر در قالب 106 هزار خانوار در سيستان و بلوچستان زير پوشش خدمات مستمر اين نهاد هستند كه 11 درصد جمعيت استان را شامل مي شوند.
3213 /8005 /6081