۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82058634
T T
۰ نفر

رئیسی: 12 زائر سرا زیر نظر آستان قدس رضوی احداث می شود

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82058634
رئیسی: 12 زائر سرا زیر نظر آستان قدس رضوی احداث می شود

قم- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی از احداث 12 زائر سرا زیر نظر این آستان برای پذیرایی از زائران مستمند خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار با مراجع تقلید و علما در قم بیان داشت: در نظر داریم هشت زائر سرای ارزان قیمت در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و چهار زائر سرا در مسیر مشهد مقدس ایجاد كنیم كه اگر زائری مشكل مالی داشته باشد بتواند از این مكان ها استفاده كند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خدمات بسیار خوبی توسط مرحوم آیت الله واعظ طبسی در آستان قدس رضوی انجام و زیرساخت های مناسبی تدارك دیده شده و در زمینه توسعه فیزیكی حرم مطهر نیز اقدام های خوبی انجام شده است.
وی ابراز داشت: در دوره جدید مدیریت، گام هایی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برخواهیم داشت و ساز و كارهایی برای اجرایی كردن رهنمودهای معظم له فراهم می كنیم.
رئیسی، موضوع زائرمحوری را مور تاكید قرار داد و افزود: دستگاه های مختلف باید مساعدت كنند تا زیارت آسانی برای زائران فراهم شود.
وی تاكید كرد: شایسته نیست زائر امام رضا(ع) در كمپ و چادر باشند، لذا باید به گونه ای برای ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت تلاش شود تا آنان احساس آسودگی كنند.
وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در حكم انتصاب اینجانب به صورت جدی مساله مجاوران و فقرا را مورد توجه قرار داده اند و برنامه ای باید داشته باشیم كه بتوانیم در ارتباط با مستمندان و فقرا كار كنیم و این كه چگونه می توان به آن ها توجه كرد، خود یك ساز و كار مناسب می خواهد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: بسیاری از دستگاه های مرتبط با مستمندان، فقر و محرومیت را تنها التیام و تسكین خاطر می دهند و با مبلغی كه كمیته امداد امام خمینی(ره) در اختیار مستمندان قرار می دهد مشكل یك خانواده كاملا حل نمی شود، لذا رفع فقر به ساز و كارهای دولت و اقتصاد مقاومتی ارتباط دارد.
وی ادامه داد: نظام عدالت اجتماعی دولت باید بر سر همه شهروندان گسترانده شود و آستان قدس رضوی وظیفه دارد در ارتباط با فقرای مشهد و استان های همجوار اقدام هایی انجام دهد.
وی همچنین دربخش دیگری از سخنان خود تصریح كرد: بسیاری از خادمان تبلیغی در حرم مطهر فعال هستند تا معارف دینی را در جای جای كشور توسعه دهند.
رئیسی در ادامه افزود: مسجد جامع گوهرشاد كه بیشتر مكانی برای درس های خارج و حوزوی بوده است در حال تعمیر است و بزودی مركز درس های حوزوی خواهد شد.
وی ادامه داد: حوزه علمیه مشهد به دلیل حضور علما در كنار مضجع نورانی امام رضا(ع) حوزه پررونقی داشته است و باز هم باید در مورد آن كار شود.
تولیت آستان قدس رضوی در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو كرد.
این دیدارها عصر امروز نیز ادامه دارد.
7408 / 1175/