۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82055759
T T
۰ نفر
میزان خاموشی برق در خراسان شمالی 50درصد كمتر از میانگین كشوری است

آشخانه - ایرنا- مدیرعامل شركت توزیع برق خراسان شمالی گفت: شاخص خاموشی در سال به ازای هر مشترك در استان 285دقیقه بوده كه این میزان بیش از 50 درصد كمتر از میانگین كشوری است.

علی رضا صبوری روز شنبه در حاشیه همایش ایمنی برق استان خراسان شمالی در روستای دربند مانه وسملقان به خبرنگار ایرنا اظهار كرد: شاخص خاموشی به ازای هر مشترك در كل كشور حدود 600 دقیقه است.
وی تصریح كرد: با اجرای پروژه هزار كیلومتری شبكه سیمی و خودنگهدارو با تجهیز ناوگان خط گرم كه در راستای تحقق شعار 'خاموشی خدانگهدار' انجام خواهد شد، درصدد هستیم در سال جاری خاموشی را 180 تا 200دقیقه به ازای هر مشترك كاهش دهیم.
وی هدف از اجرای همایش ایمنی برق را ارتقای سطح علمی و دانش و همچنین تاكید برمواضع ایمنی محیط كار عنوان كرد.
وی تصریح كرد: در این همایش تعداد 180 نفر از پرسنل از شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه وسملقان كه مرتبط با كار و ایمنی برق هستند حضور دارند.
وی خاطرنشان كرد: همچنین امروز همایش ایمنی برق درشهرستان های گرمه، جاجرم، شیروان، فاروج و اسفراین برگزار می شود.
وی بیان كرد: پارسال در زمان پیك مصرف 230 مگابایت برق مصرف شد كه با توجه به فرارسیدن فصل گرما توصیه می شود در مصرف برق صرفه جویی شود.
وی همچنین افزود: بعد از به فرجام رسیدن برجام صنعت رونق خواهد گرفت و مصرف برق افزایش پیدا خواهد كرد و با توجه به اینكه ظرفیت نیروگاهی ضعیف است می طلبد كه مردم صرفه جویی داشته باشند.
شهرستان 110 هزار نفری مانه وسملقان 33هزار و700 مشترك برق دارد.
7183/ 6042