۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۴۲
کد خبر: 82054865
T T
۰ نفر
گام دوم انتخابات مجلس دهم در استان مركزی در فضایی سالم و امن جریان دارد

اراك - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان مركزی از حاكمیت فضای سالم و امن در گام دوم انتخابات مجلس دهم در این استان خبر داد.

شكرالله حسن بیگی عصر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه «اراك، كمیجان و خنداب»، «شازند » و «ساوه و زرندیه» از توابع استان مركزی به مرحله دوم كشیده شد كه از ساعت هشت صبح امروز فرایند رای گیری در 707 شعبه آغاز شده است.
وی گفت: از مجموع شعب دایر استان، 803 شعبه در لحظات نخست رای گیری ارتباط آنلاین با وزارت كشور گرفتند و به فاصله زمانی اندك چهار شعبه دیگر نیز رفع نقص شد.
وی بیان كرد: ارتباط آنلاین به منظور احراز هویت رای دهندگان از اهمیت ویژه ای در شعب برخوردار است.
رئیس ستاد انتخابات استان مركزی خاطرنشان كرد: در گام دوم انتخابات استان مركزی در مجموع سه حوزه انتخابیه شش نامزد برای احراز سه كرسی نمایندگی مجلس دهم با هم رقابت دارند.
حسن بیگی گفت: در ساعات اولیه رای گیری مشاركت مردم خوب بود اما در ساعات میانی روز این مشاركت كاهش یافت و در حال حاضر اكثر شعب رای گیری به ویژه در شهرستان های تابعه با استقبال رای دهندگان و تشكیل صف مواجهند.
وی اظهار كرد: با توجه به درخواست برخی از فرمانداران كه موضوع بافت روستائی شهرستان و پیش بینی حضور پرتعداد در ساعات عصر را داشتند، درخواست تمدید زمان رای گیری از طریق ستاد انتخابات استان مركزی به وزارت كشور ارسال شد و مهلت اخذ رای دو ساعت (تا ساعت 20 ) تمدید شده است.
وی توضیح داد: در صورت اعلام فرمانداران برای تمدید مجدد زمان رای گیری آمادگی برای این مهم با موافقت وزارت كشور در حوزه های انتخابیه استان وجود دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان مركزی خاطرنشان كرد: در این دوره از انتخابات 834هزار و 926 واجد شرایط رای در سه حوزه انتخابیه استان وجود دارد و تعرفه رای به میزان كافی موجود است و مشكلی در این خصوص وجود ندارد.
حسن بیگی تعداد دست اندركاران برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه استان مركزی را 10 هزار نفر اعلام كرد.
وی گفت: با توجه به اینكه تنها شش نامزد در گردونه رقابت های انتخاباتی این دوره حضور دارند، پیش بینی می شود كه شمارش آرا در فرصت زمانی كوتاه انجام شود و صبح فردا از طریق ستاد انتخابات استان نتایج اعلام می شود.
استان مركزی هفت كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد كه تكلیف چهار كرسی آن در گام نخست انتخابات مجلس دهم روشن شده است.
شش نامزد حاضر در این دوره از انتخابات برای تصاحب سه كرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه «اراك، كمیجان و خنداب» ، « ساوه و زرندیه» و شازند با هم رقابت دارند.
6013/6012