۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82054599
T T
۰ نفر

امام جمعه اروميه: حيثيت مردمي نظام در گرو انتخابات است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82054599
امام جمعه اروميه: حيثيت مردمي نظام در گرو انتخابات است

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: حيثيت مردمي نظام جمهوري اسلامي در گرو انتخابات حضور مردم در پاي صندوق هاي راي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام سيدمهدي قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه افزود: دشمنان سعي دارند در استان آذربايجان غربي با مطرح كردن قوميت و مذهب در بين مردم اين استان تفرقه بيندازند ولي اين بار نيز شكست مي خورند.
وي ادامه داد: ما در اين مرحله نيز وظيفه داريم با قدرت در پاي صندوق ها حاضر شويم تا افراد اصلح را انتخاب كرده و آنها را به مجلس بفرستيم.
وي با اشاره به اين كه مردم در دور اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري حماسه اي عظيم آفريدند، اظهار كرد: لازم است مردم با حضور گسترده خود در دور دوم انتخابات نيز با تمام قدرت شركت كرده و بار ديگر دشمنان انقلاب اسلامي را مايوس كنند.
وي اضافه كرد: مردم حماسه دور نخست انتخابات را اين بار نيز تكميل شود و اگر خدا نكرده حضور مردم كم باشد، آن حماسه نيز ناقص خواهد بود.
حجت الاسلام قريشي همچنين گفت: مقام معظم رهبري در ديدار با كارگران چند نكته كليدي را اعلام كردند كه يكي حمايت جدي از توليد داخلي بود و لازم است تا مردم از كالاهايي كه مشابه آن در ايران اسلامي توليد مي شود، استفاده كنند تا براي بيكاران اشتغالزايي شود.
وي اضافه كرد: نبايد استفاده كالاهاي خارجي مشابه توليد داخل در بين مردم رايج شود و مسئولان تلاش كنند تا مردم خود به توليدات ايران اسلامي روي آورند و از كالاهاي خارجي روي برگردانند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه همچنين به برداشت غيرقانوني دو ميليارد دلار از پولهاي بلوكه شده ايران توسط آمريكا اشاره كرد و گفت: آمريكا به بهانه واهي اقدام به توقيف اموال
اينكه ايران كرده و اين موضوع عجيب است كه دشمني آمريكا با ايران تمام نشدني است.
وي اضافه كرد: دولت آمريكا خود بايد بابت جنايت هايي كه عليه ايران انجام داده، غرامت بپردازد.
وي افزود: آنها به جاي غرامت به مردم ايران، به فرمانده جنايتكار ناو خود مدال افتخار دادند و اين يعني خصومت آمريكا عليه ايران تمام نشدني است و بايد هوشيار باشيم و به آنچه كه مقام معظم رهبري مي گويند، عمل كنيم.
وي همچنين در ادامه خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به ضرورت مبارزه جدي با قاچاق كالا گفت: مسئولان بايد جلوي ورود كالاهاي قاچاق بگيرند.
وي اظهار كرد: برخي كالاي قاچاق به شكل طراحي شده و هدفدار وارد ايران مي شود و اگر جلوي آن گرفته شود، كالاهاي ايراني به راحتي به فروش مي رسد و در آن موقع نيز اشتغالزيي صورت مي گيرد.
6009/1905