۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۰۹
کد خبر: 82052289
T T
۰ نفر
دعوت احزاب استان مركزي از مردم براي حضور پرشوردرمرحله دوم انتخابات

اراك- ايرنا- احزاب و گروه هاي سياسي استان مركزي، مردم را به حضور پرشور و حداكثري در مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي دعوت كردند.

دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري استان مركزي با يادآوري ضرورت حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم با حضور خود در مرحله نخست انتخابات، حماسه بزرگي را آفريدند كه نياز است با حضور حداكثري و گسترده در مرحله دوم ، كار نيمه تمام خود را تمام كرده و برگ زريني ديگري را در تاريخ سياسي كشور و استان مركزي رقم زنند.
نادر مقدسي افزود: افزايش مشاركت مردم در انتخابات، گزينش افراد اصلح را براي مجلس به همراه دارد و در مقابل هر چه حضور مردم كم رنگ باشد نماينده منتخب با آراء كمتري به مجلس رفته و از پشتوانه كمتري در تصميم گيري ها برخوردار خواهد بود.
وي ادامه داد: تجربه انتخابات نشان داده كه برخي از مردم در مرحله دوم انتخابات اين تصور را دارند چون در گام نخست شركت داشته اند حضور آنان در مرحله دوم ضرورتي ندارد، در صورتي كه در اين مرحله نه تنها از اهميت انتخابات كاسته نشده بلكه هويت و گرايش افراد منتخب در كرسي هاي باقيمانده به آن بستگي دارد.
دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري استان مركزي تاكيد كرد: نقش رسانه‌ها، نخبگان، احزاب و گروه هاي سياسي در اين دوره از انتخابات پر رنگتر بوده و همه وظيفه دارند مردم را به حضور آگاهانه تشويق كنند و فضاي حوزه هاي انتخابيه را به سمت و سوي شور و هيجان انتخاباتي سوق دهند.
مقدسي ادامه داد: رسانه ها، احزاب و گروه هاي سياسي وظيفه دارند با بيان ديدگاه ها و ويژگي هاي واقعي كانديداها، مردم را آگاه كرده و شرايط را براي برگزاري يك انتخابات عقلاني فراهم كنند.
وي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات را اولويت نخست جبهه پيروان خط امام و رهبري استان مركزي عنوان كرد و گفت: جريان اصولگراي استان با همه توان مردم را براي حضور در دور دوم انتخابات دعوت مي كند.
رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف اصلاح طلبان و حاميان دولت در استان مركزي نيز در اين خصوص گفت: انتخابات تجلي و مظهر مشاركت صاحبان راي در تصميم هاي كلان سياسي، اجتماعي و مشاركت در تعيين سرنوشت كشور، استان و شهرستان خود است.
مرتضي سورانه افزود: انتخابات براي شهروندان يك حق است و اين حق براي آنان تكليف ايجاد مي كند و در صورتي كه مردم از آن استفاه نكنند تكليف خود را به درستي انجام نداده اند.
وي ادامه داد: شهروندان بايد از اين حق با مسئوليت استفاده كنند و با حضور گسترده در تعيين سرنوشت ايفاي نقش كنند و اجازه ندهند ديگران براي آنان تصميم گيري كنند.
رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف اصلاح طلبان و حاميان دولت در استان مركزي بيان كرد: مردم با حضور حداكثري در انتخابات بايد ضريب امنيت كشور را در منطقه و جهان ارتقا بخشيده و اجازه ندهند خارج نشينان براي ايران و ايراني تصميم گيري كرده و همانند كشورهاي همسايه نا امني را در كشور ما گسترش دهند.
سورانه افزود: در اين زمان كه كشور ما با رهبري آگاهانه رهبر معظم انقلاب و تلاش نيروهاي مسلح، دانشگاهيان، روشنفكران ايران اسلامي با وجود همه درگيري هاي و تروريسم در كشور هاي همسايه به جزيره اي امن براي زندگي و فعاليت هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي مردم تبديل شده است آحاد مردم بايد با حضور گسترده در اين انتخابات امنيت خود را تضمين كنند.
وي ادامه داد: در اين برهه از زمان با وجود آگاهي مردم، تنها نگراني حسن انتخاب است كه بايد با دقت و آگاهي بيشتر كانديدهاي اصلح و نماينده اي كه در تراز ملت ايران باشد را انتخاب كنند تا مجلسي خردمند و تخصصي تر داشته باشيم.
رييس ائتلاف اصولگرايان استان مركزي نيز در اين خصوص گفت: حدود شش هزار كانديد در دور اول انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان ها و شهرستان هاي سراسر كشور با يكديگر به رقابت پرداختند كه اين مهم به دليل تبليغ گسترده از طريق رسانه هاي مكتوب، صدا و سيما، فضاي مجازي و خطبه هاي نماز جمعه حضور حداكثري مردم را به همراه داشته و حماسه پرشوري براي انقلاب و جمهوري اسلامي رقم زد.
عبدالرحيم عليپور افزود: كاهش تعداد كانديدا ها از شش هزار نفر به 138 نفر در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي به طور طبيعي ممكن است كاهش شور و شوق انتخابات را در اين مرحله به همراه داشته باشد ولي مردم كشور و استان مركزي بايد همانند مرحله اول براي حضور در انتخابات احساس تكليف كرده و با حضور حداكثري، فعال و قوي خود در دهم ارديبهشت حماسه ديگري را در تاريخ انقلاب اسلامي به ثبت برسانند.
وي گفت: ائتلاف اصولگرايان اين استان در دو ماه اخير با حضور در شش شهرستان حوزه انتخابيه، شازند، اراك، خنداب، كميجان، ساوه و زرنديه به شكل ميداني در اين شهرستان ها حضور يافته ضمن دعوت از مردم به حضور گسترده در اين مرحله، از نزديك شاهد شور و هيجان جوانان و مردم اين شهرستان ها براي حضور حداكثري در اين انتخابات ها بوده است.
وي با ابراز اميدواري براي حضور حداكثري مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي افزود: مردم در مرحله اول انتخابات بنايي را ساختند كه نياز است با حضور حداكثري خود در پاي صندوق‌هاي راي در روز دهم ارديبهشت‌ماه آن را كامل كنند.
رئيس شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان استان مركزي نيز در اين خصوص گفت: شوراي اصلاح طلبان استان مركزي همچون مرحله نخست دهمين دور انتخابات مجلس شوراي اسلامي، در گام دوم انتخابات نيز از مردم دعوت مي كند براي حضور حداكثري در پاي صندوق هاي راي آماده باشند.
اسدالله اميني افزود: شوراي اصلاح طلبان استان مركزي همواره در سخنراني ها و برنامه هاي خود از مردم براي حضور حداكثري در دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي و تعيين سونوشت خود دعوت به عمل آمده است.
استان مركزي هفت كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد كه تكليف چهار كرسي در مرحله اول مشخص شده و انتخابات در حوزه هاي انتخابيه « اراك، كميجان و خنداب« ، ساوه وزرنديه» و« شازند» به مرحله دوم كشيده شده است.
1955/6012