ژنرال ارشد روسیه:  مبارزه نظامی با تروریسم لازم است/ همكاری تركیه با تروریست ها

مسكو- ایرنا- رییس ستاد مشترك ارتش روسیه با تاكید بر اینكه برای سركوب كارآمد تروریسم، رویكردهای غیرنظامی و نظامی و قطع پشتیبانی خارجی از آنها لازم است، اظهار كرد: تركیه به تروریست ها كمك كرده و محموله های دارو و تداركات برای این گروه ها در سوریه ارسال می كند.

به گزارش ایرنا، والری گراسیموف در نشست بین المللی امنیت مسكو كه امروز (چهارشنبه) با حضور 500 تن از مقام های بلندپایه دفاعی و كارشناسان ارشد نظامی كشورهای مختلف از جمله ایران گشایش یافت، گفت: باید در مبارزه با تروریسم از نیروی نظامی و دیگر شیوه ها مانند قطع كمك ها و حمایت ها بهره گرفت.
وی افزود: عامل رشد تروریسم، مداخله غرب در امور داخلی كشورهای مستقل منطقه است كه می خواهند ارزش های خود را به كشورهای دیگر تحمیل كنند و این رویكرد سبب بروز هرج و مرج شده است.
مقام نظامی روسیه ادامه داد: حمله تروریست ها به سوریه نمونه ای از این اقدام های هرج و مرج آفرین كه با عملیات نیروی هوافضای روسیه شكست خوردند، ولی اگر آنان پیروز می شدند، این كشور در كنترل تروریست ها قرار می گرفت و معلوم نبود تروریست ها كدام كشور را به عنوان مقصد بعدی انتخاب می كردند.
گراسیموف همچنین گفت كه ارزیابی ها نشان می دهد 4000 شهروند روسیه و كشورهای همسود (متشكل از چند جمهوری شوروی سابق) در سوریه حضور داشته اند.
وی در ادامه اظهار كرد: روسیه در سوریه فقط با تروریسم مبارزه می كند و هیچگونه اقدامی جز آن انجام نمی دهد و بر خلاف آمریكا حضور نیروهای روسی در این كشور قانونی است. ما اهداف خود را با استفاده از عملیات تجسسی فقط شامل مواضع تروریست ها تعیین و سپس بمباران می كنیم و حتی با وجود اینكه آگاهی داریم تروریست ها در مساجد و مدارس حضور دارند، به این اماكن حمله نمی كنیم.
رییس ستاد مشترك نیروهای مسلح روسیه در پایان با متهم كردن تركیه به كمك به تروریست ها اظهار كرد: مجروحان گروه های تروریستی به تركیه انتقال یافته و درمان می شوند و از این كشور كمك های تداركاتی و دارویی برای گروه های تروریستی ارسال می شود.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز دوشنبه گذشته به گونه بی سابقه ای مقام های تركیه را هدف اتهام های خود قرار داده و گفت تركی با موج بی سابقه ورود تروریست ها و گروه های تروریستی از كشورهای همسایه مواجه شده است كه مقام های این كشور نمی توانند بر آن غلبه كنند، زیرا مقامات ترك خود در ارتباط با تروریست ها هستند.
تركیه تاكنون چندین بار اتهام همكاری با گروه های تروریستی ضد سوری را رد كرده است.
در پنجمین همایش بین المللی امنیت مسكو كه امروز با حضور 500 شركت كننده از جمله وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رییسان ستاد كل نیروهای مسلح و كارشناسان از كشورهای مختلف گشایش یافت و تا فردا ادامه دارد، مبارزه با تروریسم، مسائل امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ثبات جهانی و همكاری های نظامی بررسی می شود.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت سرگئی شویگو همتای روسی خود شامگاه سه شنبه در راس یك هیات برای شركت در نشست بین المللی امنیت مسكو و رایزنی های دفاعی در حاشیه این اجلاس وارد پایتخت روسیه شد.
وزیر دفاع ایران همچنین در حاشیه این نشست بین المللی دیدارهای دو جانبه ای انجام خواهد داد.