۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۱۶
کد خبر: 82048119
T T
۰ نفر
اتریش خواهان برقراری ارتباط تجاری با ایران است

اراك- ایرنا- وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی گفت: تجار و بازرگانان نقاط مختلف اتریش خواهان توسعه روابط بازرگانی با ایران هستند چرا كه این كشور ظرفیت های صنعتی و معدنی قابل توجهی دارد.

بوهوسلاف شامگاه یكشنبه در بدو ورود به شهر اراك در جمع خبرنگاران افزود: هیات بازرگانی اتریش سفلی به هیچ عنوان برای گذراندن وقت به كشور ایران و شهرستان اراك سفر نكرده و ما در صدد برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی با نقاط مختلف كشور ایران هستیم.
وی ادامه داد: بر همین اساس مسئولان و مدیران 40 شركت صنعتی برای سفر به ایران و برقراری روابط تجاری و بازرگانی با شركت های این كشور داوطلب شدند تا ضمن حضور در این كشور و بازدید و بررسی ظرفیت های صنعتی، كشاورزی و گردشگری ایران، مقدمات برقراری ارتباط تنگاتنگ تجاری را فراهم كنند.
وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی در خصوص ظرفیت های این ایالت نیز گفت: یك میلیون 600 هزار نفر در این این ایالت زندگی می كنند.
وی افزود: فعالیت های صنعتی ایالت اتریش سفلی در زمینه های سیستم های اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، سیستم های هیدرولیكی، تكنولوژی های مدرن نورپردازی، خدمات مشاوره انرژی های تجدید پذیر، طراحی و توسعه سیستم های كشش وسائط نقلیه، طراحی سیستم های نما، تولید دستگاه های آسیاب غلات، محصولات سلولزی با مصارف صنعتی و بهداشتی، بسته بندی صنایع نوشیدنی و غذایی، تولید محصولات مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی، تولید مبلمان و تخت های بیمارستانی و مراكز عمومی، خدمات ساخت و ساز پروژه های عمومی است..
معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری استان مركزی نیز گفت: این استان ظرفیت های ارزشمندی هم در بخش كشاورزی و هم در بخش صنعتی دارد.
ظفر افشون افزود: بیش از سه هزار واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مركزی فعالیت می كنند كه بسیاری از آنها مانند شركت آلومینیوم ایران، شركت صنایع آذرآب و ماشین سازی به عنوان غول های صنعتی خاورمیانه مطرح هستند.
وی بیان كرد: شرایط تحریم مشكلات زیادی برای این كارخانه های صنعتی به وجود آورده بود و هم اكنون پس از برجام و رفع تحریم ها، صاحبان این صنایع در صدد نوسازی و تولید با كیفیت برآمده اند.
عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مركزی نیز گفت: آغاز ارتباط تجاری و بازرگانی ایران با اتریش به بعد از جنگ دوم جهانی بر می گردد كه خدمات ارزشمند تجار و مهندسان كشور اتریش همچنان در نقاط مختلف كشور ایران از جمله استان های فارس، كهگیلویه و بویراحمد و اصفهان مشهود است.
رئیس اتاق بازرگانی، كشاورزی، صنعت و معدن اراك نیز گفت: این هیات به دعوت این اتاق به استان مركزی سفر كرده و از نزدیك با توانمندی ها و ظرفیت های بخش صنعتی و اقتصادی استان آشنا می شود.
محمد رضا جعفری بیان كرد: این سفر ها با هدف جذب سرمایه گذار خارجی در استان و رفع دغدغه های مسئولان و مردم در زمینه اشتغال زایی صورت گرفته است.
وی بیان كرد: درزمان پساتحریم دور جدید همكاری‌های تجاری با كشورهای مختلف برای ایران آغاز شده و استان مركزی نیز به عنوان قطب صنعتی و كشاورزی در مركز كشور، یكی از اهداف مراودات جدید است.
سال گذشته كالاهایی از قبیل كنسانتره مركبات و سنگ آسیاب به ارزش 330 هزار دلار از كشور اتریش وارد استان مركزی شد.
همچنین كالاهایی از قبیل انار، لبنیات، حبوبات، میوه، شیرینی و اجاق گاز به ارزش 52 هزار دلار از استان مركزی به كشور اتریش صادر شد.
3017/6012