۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۳۶
کد خبر: 82048008
T T
۰ نفر
امكان اتصال شركت های ایرانی به بازار اروپا از طریق پرتغال

تهران- ایرنا- رئیس هیات تجاری پرتغال در تهران اعلام كرد: شركت‌های ایرانی در مناسبات خود با شركت‌ها و بازار پرتغال، محدود به این كشور نمی شوند و می‌توانند از طریق ما به سایر بازارهای اروپایی بویژه كشورهای پرتغالی زبان دسترسی داشته باشند.

به گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران، «پدرو ماگالیانش» یكشنبه در یك نشست مشترك با همتایان ایرانی در محل اتاق تهران گفت: بازار پرتغال راه مناسبی برای حضور در بازار آفریقا و آمریكای لاتین است و بنگاه‌ها و بازرگانان ایرانی می‌توانند از راه پرتغال به این بازارها اتصال پیدا كنند.
ریاست هیات تجاری پرتغال را مدیركل بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع این كشور برعهده دارد و مدیران شماری از شركت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی این كشور او را در این سفر همراهی می كنند.
این شركت های پرتغالی در زمینه سلامت، تجهیزات پزشكی و دارویی، محصولات الكتریكی و الكترونیكی، لوازم خانگی، فناوری اطلاعات، رسانه‌های تصویری، حمل‌ونقل، مشاوره مهندسی و محیط زیست، مبلمان اداری و محصولات نفتی فعالند.
مدیركل امور بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع پرتغال تاكید كرد این كشور در برقراری مناسبات اقتصادی و تجاری با شریكان خود به تعهدات خود پایبند است.
وی گفت: توسعه همكاری‌های اقتصادی با ایران یكی از اهداف جدی اتاق بازرگانی و صنایع پرتغال محسوب می شود و لیسبون به دنبال برقراری روابط برد- برد با تهران است.

** ضرورت برقراری خط پروازی بین تهران - لیسبون
معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران یادآوری كرد: هیات ‌های سیاسی و تجاری ایران و پرتغال پارسال رفت وآمدهایی داشتند كه حاصل آن امضای چندین تفاهمنامه بویژه میان شركت‌های هواپیمایی دو طرف برای برقراری پروازهای مستقیم تهران- لیسبون و نیز گشایش شركت حقوقی پرتغال در تهران بود.
به گفته «محمدرضا بختیاری»، تابستان امسال دفتر تجارت و سرمایه‌گذاری پرتغال در محل سفارت این كشور در تهران گشایش می یابد.
بختیاری حجم مبادلات تجاری ایران و پرتغال در سال‌های گذشته را نزدیك به 40 میلیون دلار ذكر كرد و گفت: پارسال همكاری‌های دوجانبه تجاری تهران- لیسبون به رقم 117 میلیون یورو افزایش یافت اما سطح كنونی مبادلات مطلوب نیست.
بختیاری تعلل بانك‌های اروپایی برای برقراری ارتباط پولی و مالی با ایران را یادآوری كرد و افزود: موسسه‌های مالی پرتغالی اعطاكننده وام و صندوق‌های ضمانت صادرات باید شركت‌های این كشور را در انجام معاملات خود با ایران به طور فعالانه همراهی كنند.
معاون امور بین‌الملل اتاق تهران همكاری‌های سه‌جانبه ایران، پرتغال و همسایگان ایران و كشورهای پرتغالی‌زبان را میسر دانست.
به گفته بختیاری، طبق برنامه ششم توسعه، ایران به سرمایه‌گذاری سالیانه 50 میلیارد دلار نیازمند است كه در این ارتباط دولت پرتغال می‌تواند برای تامین مالی (فاینانس) پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود، تلاش جدی از خود نشان دهد تا افزون بر بازار ایران، نیازمندی های كشورهای منطقه با جمعیت 300 میلیون نفری را زیر پوشش قرار دهد.
به گزارش ایرنا، «ائولونونس آلمیدا» رئیس اتاق بازرگانی پرتغال، آبان ماه پارسال در تهران اعلام كرد زمینه همكاری‌ اقتصادی ایران و پرتغال فراوان است اما زمانی این فرصت‌ها به همكاری تبدیل می‌شود كه اتاق‌ بازرگانی دو كشور از فرصت‌های به وجود آمده حمایت و استفاده كنند.
وی با استقبال از همكاری‌ درازمدت و سرمایه گذاری مشترك با شركت های ایرانی گفته بود زمینه های مورد علاقه دو كشور خدمات فنی مهندسی، صنعتی، عمرانی، شركت های دانش بنیان و گردشگری است.
اقتصام** 1559**1961
۰ نفر