۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82047878
T T
۰ نفر
امام جمعه اروميه: مقام والاي شهادت آرزوي بسياري از اولياي الهي است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: مقام والاي شهادت آرزوي بسياري از اولياي الهي است كه نصيب هر كسي نمي شود.

به گزارش ايرنا و به نقل از سايت اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، حجت الاسلام سيدمهدي قريشي عصر روز شنبه در ديدار با خانواده شهيد مدافع حرم مصطفي قاسم پور در اروميه افزود: اگر چه شهيد شدن فرزند براي خانواده سخت است اما بايد به اين امر ايمان داشت كه هر كسي به هر بهانه اي از اين دنيا مي رود، چه بهتر كه اين رفتن به خاطر دفاع از اسلام و حرم اهل بيت(ع) باشد.
وي اضافه كرد: طبق آموزه هاي ديني و آيات قرآني، شهادت مقامي است كه آرزوي بسياري از اولياي الهي بود و از جمله شفاعت كنندگان در آخرت، شهدا هستند كه عزيزان و خانواده خود را شفاعت مي كنند.
قربانعلي سعادت استاندار آذربايجان غربي نيز در اين ديدار اظهار كرد: شهدا به ويژه شهداي مدافع حرم، سرمايه اسلام و شيعه هستند و ما بايد با بهره گيري از سيره و مكتب اين شهداي والامقام در راه دفاع از اسلام كه همان راه امام حسين(ع) است، گام برداريم.
سردار عابدين خرم، فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي هم در اين ديدار گفت: اين شهيد بزرگوار از نيروهاي متدين و مخلص لشكر 3 عملياتي حمزه (ع) بود كه داوطلبانه بعد از سه بار ثبت نام براي دفاع از حرم اهل بيت (ع) اعزام شد.
وي با اشاره به اينكه شهداي مدافع حرم، هم در حيات و هم در مماتشان براي اسلام خدمت كردند، افزود: مدتي كه اين شهيد بزرگوار به همراه همرزمانش در دفاع از حرم اهل بيت(ع) مشغول بود، حماسه آفريده و نيروهاي تكفيري را وادار به عقب نشيني كرده و در آزادي بخشي از شهرهاي محاصره شده سوري نقش مهمي ايفا كرد.
پدر شهيد قاسم پور نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از مسئولان گفت: اين شهيد بزرگوار براي رفتن به سوريه براي اجازه گرفتن نزد من آمده بود كه من مخالفت كردم اما با اصراري كه مي كرد بالاخره او را به خدا و امام حسين(ع) سپرديم.
وي با اشاره به اينكه همزمان با اعزام فرزند شهيدش، با ثبت نام وي به زيارت كربلا رفته بود، گفت: زماني كه در كربلا مشغول زيارت بودم مدام دعايم سالم برگشتن فرزندم بود اما قسمت مصطفي شهادت بود.
پدر شهيد قاسم پور تاكيد كرد: به پسرم افتخار مي كنم اگر اين جوانان براي دافع از اسلام نروند ما نمي توانيم با آسودگي خاطر زندگي كنيم.
در پايان اين ديدار، با اهداي لوح تقدير و هدايايي از خانواده شهيد والامقام قاسم پور تجليل شد.
شهيد مصطفي قاسم‌پور از شهروندان اروميه اي بود كه در قالب نيروهاي مدافع حرم در سال گذشته در جبهه‌هاي مبارزه با داعش در سوريه حضور داشت و بهمن ماه سال 94 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
2093/1905