۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82047498
T T
۰ نفر

امسال 325 هزار تن گندم در گنبدكاووس توليد مي شود

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82047498
امسال 325 هزار تن گندم در گنبدكاووس توليد مي شود

گنبدكاووس - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس با اشاره به وضعيت بسيار خوب محصولات پاييزه بويژه گندم در اين شهرستان گفت: با توجه به بارش هاي خوب انجام شده در سال آبي جاري و وضعيت خوب محصولات ، پيش بيني مي شود امسال 325 هزار تن گندم از مزارع اين شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، غلامعلي نورا روز يكشنبه در جلسه شوراي كشاورزي گنبدكاووس، توليد سال گذشته گندم در اين شهرستان را 195 هزار تن اعلام كرد و گفت: امسال با تحقق پيش بيني انجام شده، 130 هزار تن افزايش توليد نسبت به سال گذشته حاصل خواهد شد.
وي با بيان اينكه بيش از 98 درصد كشت گندم در بهترين تاريخ كشت مناسب شهرستان انجام شده است، گفت: تداوم بارندگي ها نيز باعث شده تا از وضعيت بسيار خوبي در سطح مزارع برخوردار باشيم.
نورا خاطرنشان كرد از نظر آفات نيز امسال يكي از سال هاي خوب در زمينه مبارزه با انواع علف هاي هرز و نيز آفات و بيماري ها محسوب مي شود و در بيش از 165 هزار هكتار از اراضي گندم مبارزه با علف هاي هرز پهن برگ و نازك برگ و نيز در 65 هزار و 49 هكتار مبارزه با آفات و بيماري ها انجام شده است.
وي با اشاره به مبارزه موثر با آفت ملخ در سال گذشته كه در سطح 10 هزار هكتار انجام شد، گفت: اين وضعيت به همراه شرايط خوب آب و هوايي سبب شد تا امسال تاكنون تنها در سطح 620 هكتار مبارزه با ملخ انجام شود كه بيش از 90 درصد كاهش سطح مبارزه وجود دارد.
مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس با اشاره به وضعيت خوب ساير محصولات پاييزه از جمله جو و كلزا نيز گفت: امسال پيش بيني توليد جو در سطح شهرستان قريب به 60 هزار تن و دانه روغني كلزا نيز قريب به دو هزار و 500 تن است.
وي با اشاره به تفاوت قيمت جهاني محصولات اساسي نظير گندم ، جو و كلزا با قيمت هاي داخلي و خريد تضميني اعلام شده از سوي دولت، گفت: اين مسئله از دغدغه هاي خريد امسال محصولات كشاورزي است و براي جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي و فعاليت سودجويان و دلالان، خريد محصولات كشاورزي بر اساس ليست كشاورزان و توليدكنندگان انجام مي شود.
مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس از كشاورزان خواست براي تكميل ليست خريد محصولات كشاورزي به مراكز جهاد كشاورزي مراجعه كنند.
در سال زراعي جاري، 125 هزار و 798 هكتار از اراضي زراعي شهرستان گنبدكاووس به كشت گندم، 21هزار و 550 هكتار به كشت جو و يك هزار و 617 هكتار به كشت كلزا اختصاص يافته است.
شهرستان گنبدكاووس با 360 هزار نفر جمعيت در شرق استان گلستان واقع است و از قطب هاي كشاورزي اين استان محسوب مي شود.
1860