۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸
کد خبر: 82047170
T T
۰ نفر

مطهرنيا:نفي برجام ظلم به كشور است

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸
کد خبر: 82047170
مطهرنيا:نفي برجام ظلم به كشور است

تهران - ايرنا- پايگاه مجازي آستان در گفت و گو با مطهر نيا آورده است :پذيرش برجام توسط ساختار نظام و حكومت مورد قبول واقع شده است و به همين خاطر كسي نمي‌تواند منفعتش را مصادره كند يا ضررش را به ديگري ربط بدهد.

در ادامه اين گفت و گو آمده است : توافق نهايي هسته‌اي يا‌‌‌‌ همان «برجام» يا با اجبار پذيرفته شده است، يا با اكراه پذيرفته شده است، يا با استقبال پذيرفته شده است مهم، اين است كه پذيرش برجام توسط ساختار نظام و حكومت مورد قبول واقع شده است و به همين خاطر كسي نمي‌تواند منفعتش را مصادره كند يا ضررش را به ديگري ربط بدهد.
مهدي مطهرنيا در ادامه اظهار داشت: همچنين بايد اذعان داشت، به‌‌‌‌ همان مقدار كه نقد برجام بسيار پسنديده است، نفي برجام را بايد امري هزينه ساز تلقي كرد كه موجب هدر رفتن فرصتهاي زيادي شده و در نتيجه، منافع ملي را به راحتي از هدر مي‌دهد و زمينه پرور ايجاد بحران خواهد شد.
منقدان يا بهتر است گفته شود، مخالفان برجام بايد بدانند كه شكست برجام، فقط شكست دولت روحاني نيست و اين نظام و ساختار كشور است كه تهديدهاي زيادي را متوجه خود خواهد ديد و هويت نظام جمهوري اسلامي را با خطر مواجه مي‌كند. در واقع برجام فرجامي است براي همگرايي ملت و دولت براي ترميم اقتصاد ملي و به دست آوردن ثبات در حوزه‌هاي مختلف است.
وي افزود: برجام نيامده است كه موجب شود تا از دلارهاي نفتي استفاده كنيم تا اقتصاد را به اقتصادي مصرفي تبديل كنيم. آنهايي كه اين روز‌ها ساز مخالف كوك مي‌كنند، نبايد فراموش كنند كه به مدت 35 سال انواع و اقسام تحديد‌ها را متحمل شد، به طوريكه فروش نفت به آمار نازل 800 هزار بشكه رسيده بود كه امروز شاهد فروش بالاي 2 ميليوني هستيم.
مطهرنيا بيان كرد: تعجب افكار عمومي از دلواپسان هسته‌اي، اين است كه چطور انتظار دارند، مشكلاتي كه ريشه در تحريم 35 ساله داشت، يك شبه حل و فصل شوند. بايد به آن‌ها متذكر شد كه فقط نود و چند روز از اغلام رسمي برجام گذشته است و طبيعي است كه دولت براي استفاده از پتاسيل پساتحريم به مدت زمان بيشتري احتياج دارد.
وي در پايان اظهاراتش تاكيد كرد: آن‌ها فراموش كرده‌اند كه كشورهاي صاحب اقتصاد رابطه‌اي حتي جزيي هم نداشتيم، فراموش كرده‌اند كه با وجود باقي ماندن ركود، كنترل تورم براي مردم ملموس است.
منبع :‌پايگاه مجازي آستان
۰ نفر