۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82045817
T T
۰ نفر
توزیع اعتبارات باید بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی شكل گیرد

سنندج- ایرنا- استاندار كردستان گفت: الزامات و بخش نامه های داخلی دستگاه های اجرایی در صورت مغایرت با سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل اجرا نیست و باید اعتبارات استانی نیز به سوی این سیاست ها سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان كردستان در سنندج اظهار كرد: اقتصاد همچون یك زنجیر به هم پیوسته است كه هر گاه یكی از حلقه های این زنجیر دچار بحران شود شاهد تسری بحران به تمام حلقه ها خواهیم بود.
وی افزود: در چند دهه اخیر بحران های مالی بسیاری را در سطح جهان شاهد بودیم كه با توجه به اینكه اقتصاد ایران هم جدا از اقتصاد جهانی نیست شاهد تاثیر این بحران ها بر اقتصاد كشور بوده ایم.
استاندار كردستان از وابستگی به حامل های انرژی، نیاز به مواد اولیه، تكنولوژی و منابع مالی به عنوان آسیب های پیش روی اقتصاد كشور نام برد و افزود: با وجود اینكه هفت درصد منابع طبیعی و یك درصد جمعیت جهان متعلق به ایران است اما تنها یك دهم درصد ثروت دنیا را داریم.
زاهدی افزود: رهبر معظم انقلاب برای استفاده بهینه از ظرفیت های بالای اقتصادی كشور سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ كرده اند كه شاخصه های اصلی این سیاست ها را می توان بر پایه درون زا بودن و تكیه بر ظرفیت های داخلی، برون گرایی و نگاه به بازارهای بین المللی، عدالت بنیان بودن، دانش بنیان بودن و مردم بنیاد بودن تبیین كرد.
وی خاطرنشان كرد: در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم و باید به این مهم توجه كرد كه آنچه در مفاد اهداف اقتصاد مقاومتی بیرون آید در قالب برنامه ششم خواهد آمد.
استاندار كردستان تصریح كرد: امروز دستورات مقام معظم رهبری قوی ترین و مدون ترین بستر برای اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است و هیچ بهانه ای برای عمل نكردن به این مهم از هیچ دستگاهی پذیرفته نخواهد شد.
زاهدی افزود: دستگاه های اجرایی استان موظفند در 10 روز آینده پیشنهادات خود را بر اساس 12 شاخص ابلاغی اقتصاد مقاومتی ارائه نمایند و تبیین واقعی ظرفیت های استان مورد توجه مدیران قرار گیرد.
استاندار كردستان خاطرنشان كرد: اولویت ما باید احیای واحدهای تولیدی مشكل دار باشد و در گام نخست باید مشكلات این واحدها توسط دستگاه های متولی امر دسته بندی شود.
زاهدی همچنین بر رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری در بخش های مختلف در مركز خدمات سرمایه گذاری و رصد مشكلات مدیریتی و اولویت بندی از لحاظ اهمیت طرح های اقتصادی در استان تاكید كرد.
وی افزود: تمامی موانع پیش روی سرمایه گذاری در استان باید توسط دستگاه های متولی امر احصا شود و باید به این مهم توجه كرد.
استاندار كردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تمركز بر تولید نباید موجب غفلت از خدمات شود چرا كه كردستان دارای مزیت های بسیاری در حوزه های ترانزیت، مرز و ذخایر طبیعی است و به عنوان استانی مرجع در كشور مطرح هستیم.
زاهدی افزود: از این به بعد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعتبارات دستگاه ها بر اساس اولویت های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواهد بود و همه دستگاه های اجرایی موظف به تلاش در این خصوص هستند.
وی خاطرنشان كرد: مدیران دستگاه های اجرایی موظفند قانون را طوری تفسیر كنند كه كار انجام شود.
7351/1904