۲۷ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۳۵
کد خبر: 82036364
T T
۰ نفر
درگیری پلیس تونس با صدها جوان معترض/ استفاده از گاز اشك آور

تهران - ایرنا - پلیس تونس روز جمعه با صدها جوان معترض به عدم اشتغال خود در یك شهر جنوبی درگیر شد و در این درگیری كه پس از به آتش كشیده شدن یك ایستگاه پلیس و چندین دستگاه اتومبیل از سوی معترضان روی داد، از گاز اشك آور استفاده كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، تونس از زمان قیام مردم این كشور علیه حكومت خودكامه زین العابدین بن علی در سال 2011 به یك الگوی منطقه ای در مورد گذار سیاسی دمكراتیك تبدیل شد ولی بسیاری از شهروندانش كماكان از عدم اصلاحات اقتصادی طی پنج سال گذشته برای اشتغال زایی خشمگین هستند.
این گزارش به نقل از شاهدان حاكیست : اعتراضات جوانان از اواخر پنجشنبه در شهر قرقنه واقع در جزیره در كنار ساحل آغاز شد و روز جمعه دامنه آن گسترش یافت و به شورش و درگیری كشید.
یكی از ساكنان محلی در تماس تلفنی با رویترز گفت : پلیس در تعقیب جوانان در خیابانها برای دستگیری برخی از آنها بود و معترضان با سردادن شعارهایی خواستار اشتغال بودند. '
وزارت كشور تونس در بیانیه ای گفت : حدود 250 تظاهر كننده به یك ایستگاه پلیس در بندر سیدی یوسف در قرقنه حمله كرده و بمب های آتش زا به طرف این ایستگاه پرتاب كردند. سه خودرو آتش گرفت .
شبك ** 1403 **1917
۰ نفر