۲۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۳۱
کد خبر: 82036059
T T
۰ نفر
آمريكا در مسير روابط ايران با كشورهاي مختلف سنگ اندازي مي كند

تويسركان - ايرنا - امام جمعه تويسركان گفت: آمريكا در مسير توسعه روابط جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي مختلف دنيا پس از برجام سنگ اندازي مي كند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مرتضي موحدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تويسركان افزود: آمريكا علاوه بر اينكه به تعهدات خود در برجام پايبند نيست، در مسير توسعه روابط كشورهاي ديگر دنيا با ايران مشكل آفريني مي كند.
وي تصريح كرد: آمريكا در جريان برجام و بر روي كاغذ تعهداتي داده است اما در عمل شاهد اجراي تعهدات از سوي آنها نيستيم.
وي اظهار كرد: آمريكا ديگر كشورهاي جهان را از رابطه و مبادله با ايران مي ترساند و تا در مقابل دولتمرداني اين گونه گرگ صفت، اقتدار و صلابت وجود نداشته باشد بي شك به نتايج دلخواه خود در حوزه هاي مختلف نخواهيم رسيد.
خطيب نماز جمعه تويسركان متذكر شد: بر اساس آيات قرآن كريم، كليد آسمان ها و زمين در اختيار خداوند است و به اين دليل يكي از مولفه هاي اثر گذار در رونق اقتصادي كشور، اصل اعتقاد به خداوند متعال و آموزه هاي ديني در اين حوزه است.
حجت الاسلام موحدي با بيان اينكه اقتصاد تنها منحصر در شاخص هاي علمي مانند محاسبه و عرضه و تقاضا نيست تاكيد كرد: اصل ايمان به خدا و وعده هاي او يكي از محورهاي غيرقابل انكار در شكوفايي اقتصاد كشور است.
وي توضيح داد: تعاملي كه خداوند متعال با جامعه اسلامي دارد با جوامع كفر مانند برخي كشورهاي اروپايي ندارد زيرا بسياري از جوامع كفر به حال خود رها شده اند اما در جوامع اسلامي، ذنيا مزرعه آخرت است .
حجت الاسلام موحدي اضافه كرد: وقتي خداوند متعال تشخيص دهد كه توجه، تضرع و دعاهاي ما به دليل غفلت كم شده است، براي اينكه از رسيدن به مقصد نهايي و سود ابدي باز نمانيم براي ما مشكلاتي ايجاد مي كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران گفت: امروز به فضل خدا و تحت عنايات حضرت ولي عصر(عج) و فرماندهي كل قوا، ارتش، سپاه، نيروهاي انتظامي و امنيتي با اتحاد، انسجام و اقتدار در مقابل زياده خواهي هاي استكبار جهاني ايستاده اند و به خاري در چشم دشمنان تبديل شده اند.
حجت الاسلام موحدي افزود: اقتدار و صلابت امروز جمهوري اسلامي ايران موجب دلگرمي دوستداران اهل بيت (عليهم السلام) و شيعيان و هراس دشمنان ايشان شده است.
وي همچنين فرا رسدن ايام اعتكاف را يك فرصت طلايي براي انس با پروردگار و زدودن غفلت ها دانست و اضافه كرد: در عصري كه عمله هاي شيطان از تمام توان خود براي انحراف جوانان ما استفاده مي كنند، اعتكاف يك توفيق بزرگ و اثر گذار الهي به شمار مي رود.
تويسركان يكي از شهرستان هاي استان همدان واقع در 90 كيلومتري شهر همدان است.
7524/6993