۲۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82035615
T T
۰ نفر

قطع ارتباط 80 روستاي شهرستان دلفان بر اثر سيل

۲۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82035615
قطع ارتباط 80 روستاي شهرستان دلفان بر اثر سيل

خرم آباد - ايرنا - رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان دلفان از قطع راه ارتباطي 80 روستاي اين شهرستان خبر داد .

روح الله زماني روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين روستاها بر اثرجاري شدن سيل و ريزش كوه ارتباط آنان با مركز شهرستان دلفان قطع شده است.
وي افزود : اين روستاها در مناطق ميربگ جنوبي، گردنه سركشتي و كاكاوند واقع شده اند كه با تخريب پل هاي ارتباطي، ابنيه فني و ريزش كوه امكان تردد براي مردم اين مناطق وجود ندارد.
به گفته زماني اكيپ هاي راه و شهرسازي دلفان به منظور بازگشايي راه ارتباطي ساكنان، به اين مناطق اعزام شده اند.
وي افزود: تمام امكانات اين اداره به همراه امكانات پيمانكاران بخش خصوصي را بكار گرفته ايم تا مشكل مردم حل شود اما به دليل وسعت منطقه و عمق خسارت وارده، امكانات موجود جوابگو نيست.
اين مسئول خواستار اعزام ماشين آلات سنگين به شهرستان دلفان شد و بيان داشت: محورهاي اصلي شهرستان دلفان در مسيرهاي نورآباد به خرم آباد، نهاوند و كرمانشاه مشكل خاصي نداشته و ارتباط در آنان بر قرار است.
در شهيك هزار و 200 كيلومتر راه روستايي در شهرستان دلفان وجود دارد كه 675 كيلومتر آن آسفالت و مابقي آن بصورت شوسه و مالرو است.
شهرستان دلفان با 440 روستا در شمال غربي استان لرستان واقع شده است.
بارش هاي مستمر و كم سابقه از اوايل هفته جاري در استان آغاز شده و تاكنون خساراتي در بخش هاي مختلف برجاي گذاشته است.
در اين راستا علاوه بر انسداد راه آهن سراسري ناحيه جنوب به دليل ريزش كوه، گزارش هاي مكرري در خصوص ريزش كوه در آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام مي شود.
تا صبح روز گذشته متوسط بارش اين سامانه در استان 127 ميليمتر بوده و هم اكنون نيز بارش باران پديده غالب بسياري از نقاط استان است.
بارندگي هاي سال زراعي جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته در لرستان 78 درصد افزايش يافته است.
7270/6001