۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82031787
T T
۰ نفر
364 فقره جواز تاسيس صنعتي در آذربايجان غربي صادر شده است

اروميه- ايرنا- معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌غربي گفت: سال گذشته تعداد 364 فقره جواز تاسيس صنعتي در اين استان صادر شده است.

علي اكبري روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه مجوزهاي صنعتي صادره در سال 94 با توجه به درخواست مكرر متقاضيان و بر اساس دستورالعمل‌هاي ابلاغي بوده است، افزود: با توجه به اين درخواست ها، تعداد 364 فقره جواز تاسيس صنعتي با برآورد سرمايه‌گذاري 11 هزار و 197 ميليارد ريال در اين استان صادر شده است.
وي اضافه كرد: با تاسيس اين واحدهاي صنعتي، براي پنج هزار و 253 نفر اشتغالزايي مي شود.
وي اظهار كرد: تعداد 201 فقره پروانه بهره‌برداري صنعتي نيز با حجم سرمايه‌گذاري 13 هزار و 525 ميليارد ريال و با اشتغالزائي دو هزار و 957 نفر صادر شده است.
وي گفت: سال گذشته بررسي و صدور جواز تاسيس و پروانه واحد فني مهندسي نيز به تعداد 33 فقره و بررسي و صدور پروانه واحد طراحي و مونتاژ آسانسور به تعداد 12 فقره و نظارت بر واحدهاي مربوطه انجام شده است.
اكبري افزود: اعطاي معافيت‌هاي گمركي با توجه به ضوابط و دستورالعمل‌هاي قانوني از جمله فعاليت‌هاي اين معاونت در سال گذشته بوده كه با بررسي مدارك و مستندات متقاضيان نسبت به صدور 80 فقره معافيت گمركي، 9 فقره مجوز ورود ماشين‌آلات و تجهيزات و 27 فقره معافيت گمركي ورود لوازم، قطعات و مواد اوليه مصرفي مورد نياز واحدهاي صنعتي موضوع ماده 121 قانون امور گمركي اقدام شده است.
معاون صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌ غربي اظهار كرد: اجراي طرح پايش و شناسائي واحدهاي صنعتي راكد و نيمه فعال شهرستان اروميه نيز تعداد 400 مورد و طرح‌هاي نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد به تعداد 250 مورد با هدف فعال سازي اين واحدها و تكميل فرم‌ها و ارائه گزارش كارشناسي و تحليلي مربوطه از جمله فعاليت‌هاي مهم سازمان در سال گذشته بوده است.
اكبري اضافه كرد: بررسي مسائل و مشكلات واحدهاي توليدي صنعتي در قالب كميته امنيت كارگري، بازديدهاي نظارتي و تشكيل 9 جلسه براي 17 واحد صنعتي و ارائه مصوبات مربوطه نيز در سال گذشته صورت گرفته است.
معاون صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌ غربي گفت: در سال گذشته تفاهم‌نامه طرح اعطاي كمك‌هاي فني و اعتباري به صنايع به منظور افزايش توان پرداخت تسهيلات به واحدهاي صنعتي و تامين يارانه سود و كارمزد تسهيلات متقاضياني كه از منابع داخلي بانك‌هاي عامل استفاده مي‌كنند، پيگيري و مكاتبات و مذاكرات با بانك‌هاي عامل نيز انجام شده است.
وي افزود: علاوه بر بررسي هاي لازم، شناسائي و اطلاع‌رساني انواع تسهيلات صندوق‌هاي حمايتي از جمله صندوق كارآفريني اميد، ضمانت صنايع كوچك و توسعه صنايع الكترونيك و اطلاع‌رساني و نيز معرفي طرح‌هاي صنعتي 20 مورد براي بهره‌مندي از تسهيلات مذكور و تشكيل همايش به منظور معرفي فعاليت‌ها و خدمات قابل ارائه صندوق حمايت از صنايع الكترونيك از جمله فعاليت‌هاي اين معاونت بوده است.
اكبري اظهار كرد: با تشكيل دبيرخانه كارگروه تسهيل در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بررسي مسائل و مشكلات واحدهاي توليدي استان به صورت مستمر در فرايند جامع مورد توجه قرار گرفته است.
استان آذربايجان غربي 2800 واحد توليدي دارد.
6009/1905

سرخط اخبار استان‌ها