۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۳۷
کد خبر: 82031271
T T
۰ نفر
كسب رتبه برتر بنياد شهيد كنگاور در بين ادارات استان كرمانشاه

كرمانشاه - ايرنا - رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان كنگاور گفت: پس از ارزيابي عملكرد سال گذشته ادارات توسط اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمانشاه، بنياد شهيد كنگاور توانست رتبه برتر را از آن خود كند.

بهرام كيهان زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بنياد شهيد كنگاور در مجموع، پس از بررسي تمام فعاليت هاي سال گذشته، توانست در بين ادارات بنياد شهيد استان كرمانشاه رتبه برتر را كسب كند.
وي اظهار كرد: از بيش از يك هزار و 600 نفر از خانواده معزز شهدا، جانبازان و ايثارگران اين شهرستان در سال گذشته سركشي شد كه چندين مورد از آنها با حضور استاندار و ساير مقامات اجرايي استان بوده است.
وي اضافه كرد: سركشي از خانواده هاي جامعه هدف در قالب طرح هاي مختلف در راستاي نشر و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در سراسر كشور اجرا شد كه در اين شهرستان در رابطه با سركشي و بازديد از خانواده شهداء و جانبازان كار بزرگي صورت گرفت.
كيهان زاده، جذب 140 ميليون ريالي از دستگاه هاي مختلف شهرستان براي مشاركت در سركشي از خانواده هاي جامعه هدف و برگزاري يادواره ها و فعاليت هاي فرهنگي را از اقدامات مهم بنياد شهيد كنگاور برشمرد و خطرنشان كرد: بر حسب وظيفه از همكاري و هم افزايي دستگاه هاي متولي اين امر فرهنگي كه در ترويج هرچه بهتر فرهنگ ايثار و شهادت ما را ياري رسانده اند قدرداني مي كنم.
وي با بيان اينكه الگوپذيري از راه شهدا و امام شهدا بر قدرت، عظمت و يكپارچگي ايران اسلامي مي‌افزايد، افزود: در همين راستا در سال گذشته 14 يادواره شهدا در سطح شهرستان كنگاور برگزار شد.
وي همچنين ارائه مشاوره هاي فردي، گروهي و تلفني به فرزندان شاهد و ايثارگر توسط استادهاي روانشناسي، برگزاري كارگاه آموزشي براي 60 نفر از والدين جامعه هدف، برگزاري كلاس ياوران صبور براي 50 نفر از همسران جانباز، اعزام هشت نفر از ايثارگران به حج تمتع، برگزاري مراسم ويژه خانواده هاي آزادگان سرافراز به تعداد 80 نفر، غبارروبي از مزار شهدا در سه مرحله، و نيز اعزام 41 نفر از دانشجويان خانواده جامعه هدف را به مشهد مقدس از برنامه هاي فرهنگي اين بنياد در سال گذشته برشمرد.
رئيس بنياد شهيد وامور ايثارگران كنگاور همچنين به ديدار چهره به چهره مسئولان شهرستان و رسيدگي به مشكلات خانواده هاي جامعه هدف اشاره كرد و افزود: 180 نفر از خانواده هاي شاهد و ايثارگر با مسئولان ديدار كردند كه در پايان پرداخت 40 فقره وام بانكي و معرفي 40 نفر به شهرداري براي كمك و مساعدت از محل ماده 17 صورت گرفت.
كيهان زاده، در پايان با اشاره به ويزيت جامعه ايثارگري با عنوان پايش سلامت در منزل به تعداد 180 نفر و ثبت يك هزار و 800 مراجعه (هاتف)، ابراز اميدواري كرد: در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، مسئولان و همكاران بنياد شهيد بتوانند بيش از پيش در خدمت ايثارگران عزيز باشند.
شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 84 هزار نفر در 90 كيلومتري شرق شهر كرمانشاه واقع شده كه 400 شهيد گلگون كفن را تقديم اسلام و انقلاب كرده و ميزبان هفت شهيد گمنام است و همچنين داراي 960 جانباز و 87 آزده سرافراز مي باشد.
7447/8066

سرخط اخبار استان‌ها