۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82027560
T T
۰ نفر
ولایتمداری و اخلاص مهمترین ویژگی شهید صیاد شیرازی بود

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده تیپ 71 مكانیزه پیاده مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در پادگان ابوذر سرپل ذهاب ولایتمداری و اخلاص در عمل را مهمترین ویژگی شهید صیاد شیرازی عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ ساسان مومن روز شنبه در آیین هفدهمین سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و 883 شهید والامقام پادگان ابوذر كه با حضور جمعی از مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های شهدا، ایثارگران، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در محل مسجد صاحب الزمان (عج) سرپل ذهاب برگزار شد افزود: این شهید والامقام با تبعیت از فرامین رهبری و ولایت درهمه حال حافظ و پاسدار ارزش های والای انقلاب اسلامی بود.
وی بیان كرد: شهید صیاد شیرازی یكی از دلیرمردان و رزمندگان شجاعی بود كه با پیروی از خط امام (ره) و رهبری الگویی شایسته و وارسته قلمداد می شود كه در راه دفاع از كیان و ارزش های انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و كوششی دریغ نكرد و در نهایت نیز به فیض عظیم شهادت نائل شد.
امام جمعه سرپل ذهاب نیز در ادامه این آیین گفت: شهادت بالاترین درجه ای است كه خداوند به انسانهای مومن و متعهد عطا می كند و بر همین اساس شهدا از محبوبترین افراد نزد پروردگار متعال محسوب می شوند.
حجت الاسلام مجید صفدری اضافه كرد كه سپهبد شهید علی صیاد شیرازی كلیه صفات یك انسان وارسته را دارا بود چرا كه در اطاعت از فرمانده خود و ولی امر مسلمین بگونه ای عمل می كرد كه روح ولایتمداری در حركات و رفتارش موج می زد.
وی اظهار كرد: شهید صیاد شیرازی در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش همرزمان خود برای دفاع از تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب مبارزه كرد و تمام تلاش خویش را نیز در جهت حفظ و حراست از كیان اسلامی بكار بست و در نهایت نیز به فیض شهادت نائل شد.
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی پس از 32 سال خدمت در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش در بامداد 21 فروردین 78 بوسیله عوامل كوردل مجاهدین خلق در پوشش رفتگر مقابل درب منزل مسكونی‌ اش واقع در تهران ترور و به شهادت رسید.
سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه با بیش از 85 هزار نفر جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس 803 شهید، 163 آزاده و 840 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی كرده است.
7079/7399/3012/8066