۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82027365
T T
۰ نفر
خسارت 37 میلیارد ریالی به باغ ها و زمین های كشاورزی كرمانشاه

كرمانشاه - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی كرمانشاه اعلام كرد: 37 میلیارد و 300 میلیون ریال در اثر آبگرفتگی و سرمازدگی به باغ ها و زمین های كشاورزی استان خسارت وارد شده است.

علی چاله چاله روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس برآوردهای اولیه 11 هزار و 730 هكتار از زمین های كشاورزی كرمانشاه فروردین امسال خسارت دیده است.
وی با بیان اینكه برآورد خسارت مالی تنها مربوط به خسارت محصولات است و میزان خسارت به زیرساخت ها را شامل نمی شود، افزود: در ماه جاری 28 میلیارد و 500 میلیون ریال به محصولات كشاورزی كرمانشاه خسارت وارد شده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی كرمانشاه با بیان اینكه در این مدت به 947 هكتار از باغ های استان نیز خسارت وارد شده است، گفت: میزان خسارت وارده به محصولات باغی استان هشت میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.
به گفته چاله چاله خسارت های وارد شده به بخش باغداری استان كرمانشاه ناشی از سرمازدگی و از بین رفتن شكوفه درختان و خسارت های وارد شده به بخش كشاورزی ناشی از آبگرفتگی بوده است.
براساس اعلام اداره كل هواشناسی استان كرمانشاه، میزان بارش های بهاری این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 2 برابر افزایش پیدا كرده است.
استان كرمانشاه دارای 900 هزار هكتار زمین كشاورزی و بیش از 40 هزار هكتار باغ است.
7445/8066