۱۹ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۱۹
کد خبر: 82026048
T T
۰ نفر
وزير آموزش و پرورش فرزندان معلم فداكار را مورد تفقد قرار داد

زاهدان- ايرنا- وزير آموزش و پرورش در سفري به شهرستان خاش سيستان و بلوچستان، فرزندان معلم فداكار را مورد دلجويي و تفقد قرار داد.

به گزارش ايرنا، علي اصغر فاني با همراهي استاندار سيستان و بلوچستان پيام ابراز ارادت رئيس جمهوري و مقامات كشوري را به خانواده معلم فداكار بلوچ «حميدرضا گنگوزهي» ابلاغ و از آنان دلجويي كرد.
حضور وزير آموزش و پرورش و مسئولان ارشد استاني و كشوري در منزل معلم فداكار و ايثارگر و قرار گرفتن در جمع خانواده ساده زيست و قشر محروم و آسيب پذير حكايت از دغدغه عزيزان خدمتگزار در نظام اسلامي دارد .
جان باختن معلم فداكار حميدرضا گنگوزهي به عنوان اسوه و الگوي شاخص ايثار و گذشت بهانه اي براي تازه كردن ديدارها و تجليل از همت و تلاشي مجاهدانه و ماندگار شده است كه تاريخ به آن مي بالد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران پس از اين فاجعه و ايثارگري معلم خاشي در پيام خود از رشادت ها و نثار كردن جان معلم سيستان و بلوچستاني براي نجات دانش آموزان تجليل كرد و ساير مسئولان و مقامات نيز از وجود افراد ايثارگر بر خود باليدند و اين اقدام را ارزشمند و ستودني توصيف كردند.
قول وزير براي جذب همسر معلم فداكار در بدنه آموزش و پرورش و همچنين قول مقامات دانشگاه علوم پزشكي سيستان و بلوچستان براي درمان كودكان معلم فداكار اندكي به كاهش دردهاي اين خانواده كمك مي كند قابل تقدير است.
از چند روز قبل تاكنون نه تنها در شهر خاش كه سرشار از ارادت قلبي به معلم فداكار بوده بلكه از سراسر ايران اسلامي پيام هاي پر احساس ابراز همدردي نسبت به خانواده معلم فداكار خاشي و مردم خوب، نجيب و مرزداران دلاور اين نقطه از ميهن اسلامي سرازير است و هر فردي تلاش مي كند خود را در عرصه همبستگي، همدلي و همزباني سهيم كند.
همت كردن براي حل بخشي از مشكلات خانواده محروم و زجر كشيده معلم فداكار، نامگذاري ميادين و معابر به نام حميدرضا گنگوزهي، اهداي مدال هاي افتخار ورزشي، مشاركت در درمان، نامگذاري طرح ها به نام اين معلم فداكار، ساخت و نصب المان ها و ايجاد يادمان ها از جمله كارهايي به حساب مي آيد كه براي تجليل از شخصيت ارزشمند اين معلم فداكار صورت گرفته است.
در جاي جاي استان پهناور سيستان و بلوچستان ظرفيت و استعداد براي كار و خدمت وجود دارد اما عمق بالاي محروميت ها اقدامات ارزشمند دولتمردان را تحت الشعاع قرار داده است .
در نقاطي مانند سيستان و بلوچستان از جمله مرز روتك كه در 400 كيلومتري خاش واقع شده و ساكنان آن شرايط سخت و دشواري را به واسطه كمبود امكانات دارند مي طلبد كارها و اقدامات با قوت پيگيري و دنبال شود تا ديگر شاهد اين گونه حوادث ناگوار نباشيم.
وجود مدارس استاندارد، خانه هاي بهداشت و مراكز درماني مناسب و مجهز، راهها و امكانات آب و برق در كنار حمايت از فعاليت هاي كشاورزي، صنعتي و تجاري و بهره گيري درست از پتانسيل مرزي به خوبي مي تواند بر كاهش مشكلات و رفع نيازهاي اوليه ساكنان كمك كند.
علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش روز پنجشنبه با ورود به شهرستان خاش بر مزار معلم ايثارگر و فداكار حميدرضا گنگوزهي حاضر و با قرائت فاتحه به كار بزرگ اين معلم اداي احترام كرد.
استاندار سيستان و بلوچستان، نمايندگان مردم شهرهاي خاش، سراوان و زاهدان در مجلس شوراي اسلامي، امامان جمعه شيعه و سني، فرماندار و شماري از مديران دستگاه هاي اجرايي خاش در كنار علما، معتمدان و سران قبائل و طوايف خاش؛ وزير آموزش و پرورش را در سفر به زادگاه معلم فداكار حميدرضا گنگوزهي همراهي كردند.
معلم فداكار مدرسه شهيد رحيمي روستاي نوكجو شهرستان خاش 15 فروردين امسال با ايثار جان خود، سه دانش آموز مدرسه را از ماندن در زير آوار و مرگ حتمي نجات داد.
اين معلم ايثارگر هنگام وزش گردباد متوجه شد كه ديوار مجاور مدرسه كه سه دانش آموز در جوار آن قرار گرفته اند به دليل بارش روزهاي گذشته در حال فروريختن است، كه سريعا اقدام به نجات دانش آموزان كرده و بعد از نجات آنان، خود گرفتار آوار شده و جان خود را فدا كرد.
خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7310/3042/6081