۱۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰
کد خبر: 82025450
T T
۰ نفر
تلفات جاده ای در خراسان شمالی 20 درصد كاهش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیركل پزشكی قانونی خراسان شمالی گفت: تلفات جاده ای در محورهای ارتباطی این استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد كاهش یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از روز پنجشنبه روابط عمومی پزشكی قانونی این استان، دكتر بابك سلحشور اظهار كرد: بر اساس بررسی‌های اولیه انجام شده، آمار متوفیان طرح نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.
وی افزود: از 25 اسفند ماه 1394 تا پایان 15 فروردین ماه 1395، تعداد 18 نفر متوفی به دلیل تصادفات، در مراكز پزشكی قانونی استان معاینه شده‌اند.
وی گفت: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 22 نفر بود.
وی اظهار كرد: از مجموع 18 متوفی تصادفات نوروزی، 10 نفر در تصادفات برون‌شهری، هشت نفر در جاده‌های خاكی، یك نفر در جاده‌های درون شهری فوت كرده‌اند.
وی افزود: علاوه بر این، در مدت طرح نوروزی یك نفر در تصادفات درون‌شهری در بجنورد فوت كرد كه این آمار در بازه نوروزی سال گذشته سه نفر بود.
سلحشور اظهار كرد: طبق تعاریف پزشكی قانونی، مصدومان تصادفات، اگر تا مدت یك ماه بعد از وقوع تصادف فوت ‌كنند، جزو آمار تصادفات محسوب می‌شوند كه آمار ارائه شده این خبر غیرقطعی بوده و پس از اعلام از سوی سازمان پزشكی قانونی كشور در نیمه اردیبهشت ماه آمار قطعی اعلام خواهد شد.
وی افزود: در تمام تعطیلات ایام نوروز مراكز پزشكی قانونی به صورت 24 ساعته پاسخ‌گوی مراجعین بوده اند.
خراسان شمالی از طبیعتی دل انگیز و سرسبز، چشم اندازهای بكر و بدیع، كوه ها و دره های پرآب و زیبا برخوردار است كه یك هزار و 200 اثر تاریخی به ثبت رسیده دارد.
این استان در حدفاصل دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و استان های شمالی كشور قرار گرفته و سالانه، بخصوص در ایام نوروز، ده ها هزار زایر و گردشگر از این خطه عبور می كنند.
طبق آمار اداره كل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی از 25 اسفند تا پایان 13 فروردین سال جاری مجموع ترددهای ثبت شده در كل محورهای ارتباطی این استان پنج میلیون و 21 هزار سفر بوده است.
استان خراسان شمالی بیش از پنج هزار كیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه دارد كه اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد- جنگل گلستان از گردنه های برفگیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.
3007/ 6042