۱۳ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۴۰
کد خبر: 82017993
T T
۰ نفر
مردم و گردشگران كهگیلویه و بویراحمد راهی مناطق سیاحتی شدند

یاسوج - ایرنا - قشرهای مختلف مردم كهگیلویه و بویراحمد و گردشگران نوروزی این استان بمناسبت 13 فروردین روز طبیعت راهی تفرجگاه ها، جنگل ها، چمنزارها، كوه ها، پارك ها، حاشیه رودخانه ها، مناطق سیاحتی، مكان های تفریحی و جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، كهگیلویه و بویراحمد در ایام مختلف سال به ویژه تعطیلات نوروز و 13 فروردین روز طبیعت میزبان صدها هزار مسافر و میهمان از نقاط مختلف كشور است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبركه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مكانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حكیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون باشت، رود رونه، آبشار كمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی و قدیمی دهدشت و سد كوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی كهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه و بویراحمد گفت: 961 هزار و 289 مسافر نوروزی تاكنون در این استان اقامت یافته اند.
محمود باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد گردشگر نوروزی از 27 اسفندماه 94 تا پایان روز 11 فروردین 95 از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد بازدید كرده اند.
وی بیان كرد: 246 هزار و 450 نفر از این تعداد مسافر نوروزی از بناهای تاریخی، بقاع متبركه و جاذبه های طبیعی و فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد دیدن كرده اند.
باقری اظهار كرد: حرم بی بی حكیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، چشمه بلقیس چرام، طبیعت سرفاریاب و بافت تاریخی و قدیمی دهدشت به ترتیب با 18هزار، 13 هزار و 500، 9 هزار و هفت هزار و 500 نفر اقامتگاه بیشترین تعداد گردشگر نوروزی اسكان یافته در تعطیلات نوروز امسال در كهگیلویه و بویراحمد بوده است.
وی عنوان كرد: 11 فروردین امسال 89 هزار و 520 نفر مسافر نوروزی در اقامتگاه های كهگیلویه و بویراحمد پذیرش شد.
باقری ابراز داشت: شهرستان كهگیلویه با 23 هزار و 436 نفر بیشترین اقامت گردشگران نوروزی كهگیلویه و بویراحمد در روز گذشته را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: مسافران نوروزی كهگیلویه و بویراحمد در یك هزار و 708 كلاس درس، 45 خانه مسافر، 11 هتل با 640 تخت، میهمانسراها و كمپینگ های اقامتی موقت چادری اقامت كرده اند.
باقری بدون اشاره به آمار، گفت: میزان پذیرش گردشگران نوروزی در كهگیلویه و بویراحمد تا 11 فروردین 95 با وجود سردی هوا در چند روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.
وی بیان كرد: در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یك و نیم میلیون نفر از جاذبه های گردشگری كهگیلویه و بویراحمد دیدن كردند.
7535/6162