۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82013831
T T
۰ نفر

افزايش 9 درصدي تردد در جاده هاي قم

۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82013831
افزايش 9 درصدي تردد در جاده هاي قم

قم - ايرنا - رئيس پليس راه استان قم گفت: ميزان ترددها در محورهاي اين استان از ابتداي طرح نوروزي در 25 اسفند تا پايان هفتمين روز از فروردين نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 9 درصد افزايش يافته است.

سرهنگ اردشير جمشيدي راد روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين مدت چهار ميليون و 333 هزار و 619 وسيله نقليه سبك و سنگين در جاده هاي استان قم تردد كرده است.
وي با اشاره به كاهش 31 درصدي تصادف ها در مدت يادشده نسبت به سال گذشته، بيان كرد: تصاف فوتي، جرحي و خسارتي به ترتيب 86، 44 و 27 درصد كاهش يافته است.
وي با اشاره به تصادف منجر به فوت كه عصر روز گذشته در محور قم - كهك رخ داد، گفت: اين حادثه به علت تجاوز به چپ خودرو پرايد از خط وسط جاده و برخورد آن با يك دستگاه كاميون اتفاق افتاد كه منجر به فوت راننده پرايد شد.
جمشيدي راد همچنين با اشاره به وضعيت تردد در محورهاي استان، بيان كرد: در زمان حاضر بار ترافيك آزادراه تهران به سمت قم و كمربندي امام علي(ع) نيمه سنگين است و ساير محورها از ترافيك عادي و روان برخوردار است.
وي با بيان اينكه از ابتداي طرح نوروزي تاكنون علت 33 درصد از حوادث جاده اي از نوع واژگوني بوده است، به رانندگان توصيه كرد: به ازاي هر دو ساعت رانندگي 10 تا 15 دقيقه استراحت و با سرعت مطمئن رانندگي كنند.
وي افزود: رانندگان از توقف در حاشيه بزرگراه ها و همچنين عبور از خطوط وسط جاده ها اجتناب و بستن كمربند ايمني را براي همه سرنشينان خودرو لحاظ كنند.
قم داراي هشت راه راه اصلي و چهار راه فرعي است كه از جمله آزاد راه قم – تهران به طول 130 كيلومتر، جاده قديم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 كيلومتر، جاده قديم قم - كاشان، آزاد راه قم –كاشان به طول 104 كيلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 كيلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراك به طول 136 كيلومتر است.
استان قم در شاهراه مسيرهاي 17 استان كشور قرار گرفته است.
2085 /1175