۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82013822
T T
۰ نفر
بارندگي و تندباد تا پايان هفته در استان سمنان ادامه خواهد داشت

سمنان - ايرنا - سرپرست واحد پيش بيني اداره كل هواشناسي استان سمنان گفت: وزش تندباد و بارندگي هاي پراكنده تا پايان هفته دوم فروردين 95 در اين استان ادامه دارد.

ناديا ميرشجاع روز يكشنبه به ايرنا افزود: بارندگي هاي پراكنده كنوني ناشي از حضور سامانه بارشي در استان سمنان، تا روز سه شنبه ادامه مي يابد و با وقفه ناپايداري ها در روز چهارشنبه، بارندگي ها و تندباد روزهاي پنجشنبه و جمعه در بيشتر نقاط استان سمنان رخ خواهد داد.
وي يادآور شد: بارندگي ها هفته جاري در نقاط مرتفع و كوهستاني به صورت برف خواهد بود و وزش تندباد نيز در ساعات عصر و شب شدت بيشتري خواهد داشت.
ميرشجاع با بيان اينكه با عبور سامانه بارشي از روز چهارشنبه، به تدريج دماي هوا بين چهار الي هشت درجه سانتي گراد كاهش نسبي خواهد يافت، افزود: هواشناسي درباره آبگرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيلها و اختلال در تردد محورهاي كوهستاني و مه‌آلودگي و خسارات احتمالي ناشي از تندباد توصيه مي كند تمهيدات لازم به عمل آيد.
وي با اشاره به گزارش وضعيت هواي استان سمنان در 24 ساعت گذشته گفت: وزش تندباد در نقاط مختلف و در بيشترين سرعت در آرادان و نردين در شهرستان ميامي به 72 كيلومتر بر ساعت رسيد.
وي ادامه داد: در 24 ساعت گذشته در مجن 12 ميلي متر، در شاهرود 6.2 ميلي متر، در شهميرزاد 4.5 ميلي متر، در مهديشهر 4 ميلي متر، در بسطام، سرخه و فرومد دو ميلي متر، در سمنان 9 دهم ميلي متر باران باريد.
وي با اشاره به حضور مسافران نوروزي و اسكان آنها در فضاي باز و حاشيه رودخانه ها، به هموطنان توصيه كرد براي اسكان، نقاط سرپوشيده را انتخاب كنند و از اسكان در حاشيه رودخانه ها تا حدد ممكن، خودداري كنند.
دماي هواي سمنان امروز كمينه به 11 و پيشينه به 16 درجه سانتي گراد مي رسد.
6103/6026