۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82013567
T T
۰ نفر

كوههاي مينياتوري چابهار جاذبه شگفت انگيز طبيعت است

۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82013567
كوههاي مينياتوري چابهار جاذبه شگفت انگيز طبيعت است

چابهار- ايرنا- كوههاي مينياتوري يا مريخي جاذبه شگفت انگيز در طبيعت بكر شهرستان چابهار مناظر چشم نوازي را براي گردشگران نوروزي فراهم كرده است.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چابهار روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: كوههاي مينياتوري يا مريخي كه در ميان مردم محلي منطقه به كلاني مشهور هستند از سلسله كوههايي است كه از منطقه كچو تا خليج گواتر و به موازات دريا پيش رفته اند.
محمدسعيد سايگاني گفت:اين كوهها در جاده ساحلي چابهار- گواتر بعد از تالاب ليپار بطول حدود 45 كيلومتر قابل مشاهده است.
وي افزود: جاده چابهار به طرف گواتر بعد از روستاي رمين و تالاب ليپار رنگ سبز و آبي دريا، سواحل زرد ماسه اي و كوههاي سفيد مينياتوري يكي از تابلوهاي معجزه وار طبيعت ايران را در ذهن نشان مي دهند.
وي با بيان اينكه كوههاي مريخي تداعي كننده سيارات بر روي زمين هستند، خاطرنشان كرد: اين كوهها يكي از مناطق ديدني و تفريحي منحصربفرد درحوزه چابهار هستند كه سالانه گردشگران و طبيعت دوستان زيادي از داخل و خارج كشور از آنان ديدن مي كنند.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چابهار ادامه داد: ايجاد شيارها و تراش ‌هاي زيبايي در بين اين كوهها وجود دارد كه براي هر بيننده اي جالب توجه است.
سايگاني گفت: انواع فسيل هاي حيوانات دريايي در اين كوهها قابل مشاهده است كه نشان از زير آب بودن اين منطقه در سالهاي دور دارد.
چابهار با 13 هزار و 161 كيلومترمربع وسعت از شمال به نيكشهر، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان و از غرب به كنارك متصل است.
اين شهرستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، هفت دهستان و 549 آبادي داراي سكنه تشكيل شده است و تا زاهدان مركز استان سيستان وبلوچستان 640 كيلومتر فاصله دارد.
3043 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها