۷ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۴۳
کد خبر: 82013325
T T
۰ نفر
عبدالله صالح بر اتحاد با جنبش انصارالله در برابر متجاوزان تاكيد كرد

تهران -ايرنا- رئيس جمهوري سابق يمن بر اتحاد و هبستگي خود با جنبش انصارالله براي بيرون راندن متجاوزان از كشورش تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از شبكه خبري المسيره يمن، «علي عبدالله صالح» روز شنبه در اجتماع هزاران تظاهركننده يمني كه به مناسبت سالگرد تجاوز سعودي- آمريكايي به كشورشان در ميدان «السبعين« صنعا پايتخت گردهم آمده بودند، با تاكيد بر وحدت و يكپارچگي جبهه داخلي گفت: ما و انصارالله در رويارويي با ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي با يكديگر متحد هستيم.
از سوي ديگر شركت كنندگان در اين تظاهرات، تجاوز به خاك يمن و كشتار مردم بي گناه و تخريب زيرساخت ها و مراكز حياتي اين كشور را محكوم كردند.
عبدالله صالح رئيس جمهوري سابق و رهبر حزب كنگره خلق همچنين عربستان سعودي را مسئول ناآرامي ها در عراق، سوريه و ليبي دانست.
وي از موضع شوراي امنيت و سكوت آن در قبال تجاوز به يمن و كشتار مردم اين كشور انتقاد كرد و از اين شورا خواست با پذيرش مسئوليت خود، براي توقت جنگ و كشتار مردم يمن اقدام و قطعنامه اي در باره ممنوعيت فروش سلاح به رژيم سعودي صادر كند.
در جريان تجمع مردم يمن در ميدان «السبعين» صنعا، جنگنده هاي متجاوز سعودي در ارتفاع پائين پرواز مي كردند.
روز شنبه همچنين تظاهرات گسترده اي در خيابان «الستين» در شمال صنعا به مناسبت سالگرد تجاوز به يمن برپا شد.
صدها هزار تظاهركننده با محكوم كردن تجاوز به كشورشان، شعارهايي در حمايت از مقاومت و ايستادگي در برابر متجاوزان سردادند.
تظاهر كنندگان همچنين با در دست داشتن پرچم كشورشان شعارمرگ بر آمريكا سردادند و پايمردي ارتش و كميته هاي مردمي يمن در برابر متجاوزان را ستودند و بر آزادي كشورشان از دست متجاوزان تاكيد كردند.
آنان همچنين پلاكارد هاي در محكوميت سياست هاي آمريكا در منطقه با خود حمل مي كردند.
جنگ يمن در حالي وارد دومين سال خود مي شود كه سعودي ها در عمل به هيچ يك از اهداف اعلامي خود نرسيده اند.
پس از گذشت يك سال از جنگ عربستان عليه يمن، اين كشور به باتلاقي براي سعودي ها تبديل شده است ٬ باتلاقي كه به راحتي نمي توانند از آن خارج شوند.
در اين ميان، گروه هاي تروريستي داعش و القاعده نيز فرصت بروز ناآرامي در يمن را غنيمت شمرده و درصدد محكم كردن جاي پاي خود در جنوب اين كشور برآمده اند.
براساس اعلام سازمان ملل، حدود شش هزار و 300 نفر از زمان آغاز حملات سعودي ها در يمن كشته شده اند.
بيش از نيمي از كشته شدگان، غيرنظامي بوده اند.
گروه هاي بين المللي مدافع حقوق بشر بارها از اين ائتلاف به دليل قرباني كردن غيرنظاميان انتقاد كرده و از آمريكا و كشورهاي ديگر خواسته اند به عربستان سلاح نفروشند.
شبد**1480** 3404
۰ نفر