۷ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۰۶
کد خبر: 82013243
T T
۰ نفر
میرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی همكاری ها با دانشگاه های روسیه را توسعه می دهد

مسكو - ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی با مطلوب خواندن سطح علمی دانشگاه های روسیه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همكاری های علمی با دانشگاه های روسیه را توسعه خواهد داد.

دكتر حمید میرزاده كه برای راه اندازی دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در مسكو (در دانشگاه سنرژی) به پایتخت روسیه سفر كرده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: دانشگاه های روسیه از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و همكاری های دانشگاه ازاد اسلامی با دانشگاه های روسیه توسعه خواهد یافت.
وی با بیان این كه دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب سیاست های كلی و مصوبات هیات امنای مركزی و سیاست های جمهوری اسلامی ایران، برای توسعه روابط علمی و فناوری با دانشگاه ها در كشورهای دیگر همكاری می كند، اظهار كرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه روابط علمی بین المللی خود برنامه دارد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس برنامه ای كه به تصویب هیات امنای مركزی رسیده است، می توانیم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یا مراكزی را برای همكاری های علمی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو، اجرای پروژه های مشترك پژوهشی و همچنین برگزاری دوره های اموزشی كوتاه مدت یا كارگاه های تخصصی برگزار كنیم.
وی ادامه داد: برای این منظور با همكاری دانشگاه سینرژی، دفتر دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس كردیم و این دانشگاه روسی بخشی از ساختمان خود را در اختیار ما قرار داد.
وی افزود: هدف این است كه در زمینه های علمی و پژوهشی مخصوصا پیرامون آموزش زبان و ادبیات فارسی و روسی، دروس راجع به تاریخ و تمدن ایران و اسلام و همچنین هنرهای اسلامی و ایرانی، رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصاد و حقوق بین المللی و برخی رشته های علوم پایه بطور مشترك كار را اغاز كنیم.
دكتر میرزاده در مورد برنامه همكاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه سنرژی روسیه گفت: واحد الكترونیك دانشگاه آزاد اسلامی با همكاری واحد تهران مركزی و واحد دانشگاه آزاد اسلامی در دوبی و واحد دانشگاه آزاد اسلامی در آكسفورد انگلیس شبكه ای ایجاد می كنند كه دانشجویان ایرانی كشورهای مختلف می توانند وارد ان شوند و دانشجویان كشورهای دیگر نیز می توانند در این شبكه ثبت نام كرده و ادامه تحصیل دهند.
وی ادامه داد: در ایران نیز دانشجویان می توانند در این سیستم در رشته تخصصی خود تحصیل كنند و به ویژه به توسعه كیفی زبان بپردازند.
دكتر میرزاده در مورد همكاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های روسیه خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه روسنو و نیز دانشگاه سینرژی همكاری می كند. البته همكاری ها منحصر به این دو دانشگاه نخواهد بود.
وی در مورد شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از كشور نیز گفت: در آكسفورد انگلیس، دوبی، لبنان و افغانستان شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و دفترهای دانشگاه آزاد اسلامی در برخی كشورهای اروپایی نیز تاسیس می شود و مذاكرات اولیه در این مورد انجام گرفته است.
اروپام مراسم را برگزار نكنند.
اروپام**391**1516