۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82012964
T T
۰ نفر
بيش از هفت هزار گردشگر خارجي از مرز آستارا وارد كشور شدند

آستارا - ايرنا - مدير پايانه مرزي شهرستان آستارا از ورود هفت هزار و 143 گردشگر خارجي به كشور از طريق مرز آستارا از بيست و پنجم اسفندماه گذشته تا ششم فروردين ماه جاري خبر داد.

جلال ديانسايي روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: اين گردشگران خارجي از كشورهاي آسياي ميانه و به طور عمده از جمهوري آذربايجان، از طريق زميني از مرز آستارا وارد كشور شده اند.
وي اظهار كرد: همچنين طي اين مدت، هفت هزار و 735 گردشگر خارجي از طريق مرز آستارا از كشور خارج شده اند.
مدير پايانه مرزي آستارا در ادامه گفت: همچنين در مدت ياد شده، دو هزار و 118 نفر مسافر ايراني از مرز آستارا وارد كشور و چهار هزار و 280 مسافر ايراني نيز از اين مرز به خارج از كشور سفر كرده اند.
ديانسايي با بيان اينكه مقصد نهايي بيشتر مسافران ايراني شهر باكو پايتخت جمهوري آذربايجان بوده، افزود: مجموع مسافران تردد كننده از 25 اسفندماه گذشته تا ششم فروردين ماه جاري از طريق مرز آستارا ، 21 هزار و 276 نفر بوده است.
وي تعداد كل اتوبوس هاي ترددكننده در مرز آستارا براي حمل مسافران ايراني و خارجي را در اين مدت، 48 دستگاه عنوان كرد.
شهرستان آستارا به عنوان يكي از شهرستان هاي گردشگر پذير استان گيلان با 15 جاذبه شاخص طبيعي، ميزبان گردشگران نوروزي است.
آستارا با دارا بودن 13 هتل ، 9 هتل آپارتمان ، هفت مهمانپذير ، 26 واحد پذيرايي بين راهي ، 700 مسافر كاشانه ، چهار كمپينگ با حدود 466 سكو و 182 كلاس درس آماده پذيرايي از مسافران است.
شهرستان بندري آستارا با 86 هزار نفر جمعيت، در شمال غربي استان گيلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزي جمهوري آذربايجان، سومين مرز پرتردد كشور محسوب مي شود به طوري كه سالانه نزديك 800 هزار نفر مسافر داخلي و خارجي از اين مرز تردد مي كنند.
7105 / 2007