۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82011137
T T
۰ نفر
امداد و نجات 473 گردشگر حادثه ديده در كهگيلويه و بويراحمد

ياسوج - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر كهگيلويه و بويراحمد گفت: 473 گردشگر نوروزي آسيب ديده حوادث از ابتداي تعطيلات نوروزي از خدمات امداد و نجات اين جمعيت بهره مند شده اند.

مسعود مثنوي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از 27اسفند تاكنون 39 حادثه بويژه جاده اي در كهگيلويه و بويراحمد رخ داده است.
وي اظهار كرد: از اين حادثه ديدگان 26 نفر به مراكز درماني انتقال داده شده اند و ساير افراد به صورت سرپايي درمان شده اند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: براي امدادرساني به اين حوادث 42 تيم در قالب 144 امدادگر و 90 دستگاه آمبولانس به محل حوادث اعزام شدند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر كهگيلويه و بويراحمد گفت: 44 هزار و 942اقلام فرهنگي در قالب بروشور، پيام ايمني و نقشه راهنما بين گردشگران نوروزي اين استان توزيع شد.
مثنوي تصريح كرد: اين اقلام فرهنگي با مشاركت 533 نفر روز داوطلب جوانان هلال احمر كهگيلويه و بويراحمد از 25 اسفند تاكنون بين مهمانان نوروزي توزيع شده است.
وي از بهره مندي 28 هزار نفر از خدمات طرح ايمني و سلامت در قالب مراجعه به پست هاي ثابت و سيار براي راهنمايي، مراجعه به خيمه نماز، خيمه هاي دوستدار كودك و چادرهاي سلامت به گردشگران در اين استان خبر داد.
مثنوي اظهار كرد:41 پايگاه در محورهاي مواصلاتي، مبادي ورودي و خروجي كهگيلويه و بويراحمد با استقرار بيش از 70 خودروي امدادي در حال خدمات رساني به مهمانان نوروزي است.
استان چهار فصل كهگيلويه و بويراحمد در جنوب غربي ايران هر ساله در تعطيلات نوروزي ميزبان بيش از يك ميليون و 500 هزار نفر گردشگر نوروزي است.
8143/6162