۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82008274
T T
۰ نفر

آخرین وضعیت جوی و ترافیكی كشور

۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82008274
آخرین وضعیت جوی و ترافیكی كشور

استانها- ایرنا- مركز مدیریت راه های كشور در اطلاعیه ای اعلام كرد: براساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی، سامانه های ترددشمار و گشتهای شعب راهداری سراسر كشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع ، مابقی محورهای مواصلاتی كشور باز و تردد درآنها به روال عادی برقرار است.

به گزارش ایرنا ،در این اطلاعیه آمده است : در شبانه روز گذشته، كل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1743 ترددشمار فعال درمحورهای برون شهری، نسبت به روز قبل 0.5 درصد افزایش را نشان می دهد.
همچنین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین 9 درصد ، اوج تردد بین ساعات 11 الی 12 وكمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذیرفته كه هموطنان با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.
براساس اخبار دریافتی از خبرنگاران ایرنا ترافیك در محور مواصلاتی تهران - فیروزكوه - هراز در استان تهران نیمه سنگین گزارش شده است.
ترافیك در جاده كرج - چالوس در استانهای مازندران و البرز هم نیمه سنگین اما روان اعلام شده است.
در استان خراسان رضوی از ترافیك سنگین در جاده های خروجی مشهد و محورهای فرعی این استان خبر رسیده است
در نخستین روز سال 1395 تمامی جاده های فرعی خراسان رضوی و مسیرهای روستایی پر رفت و آمد دارای بار ترافیكی هستند.
هم اكنون جاده های جاده كلات، سرخس، فریمان، قوچان - سرولایت، نیشابور - فیروزه، سبزوار - اسفراین - جوین، تربت حیدریه - بایگ و رشتخوار با ترافیك سنگین مواجه هستند.
ترافیك در جاده های اصلی این استان روان است و پیش بینی می شود تا پایان دور نخست تعطیلات نوروز این روند ادامه داشته باشد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از استانها حاكی است محورهای مواصلاتی كشور برغم روند روبه فزایش سفرهای نوروزی و تردد وسایط نقلیه باز و رفت و آمد در آنها برقرار است.
سازمان هواشناسی كشور پیش بینی كرد كه هوای سراسر كشور تا بعداز ظهر امروز یكشنبه یكم فروردین 95 صاف و آفتابی است .
براساس گزارش سازمان هواشناسی ،اولین سامانه بارشی سال جدید از غروب امروز یكشنبه از شمال غرب وارد كشور می شود.
این سامانه بارشی موجب بارش پراكنده در غرب و شمال غرب كشور یعنی استانهای آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل خواهد شد و بتدریج گستره آن سواحل مركزی و غربی دریای خزر در استانهای گیلان و مازندران ، ارتفاعات البرز مركزی، غرب و جنوب غرب كشور را در بر خواهد گرفت.
وظیفه با اشاره به شرق سو بودن این سامانه، گفت: روز دوشنبه ضمن كاهش تدریجی بارش در شمال غرب و غرب كشور، برای سواحل شمالی، دامنه های زاگرس مركزی و جنوبی، دامنه های البرز، مركز و در اواخر وقت در شمال شرق كشور بارش پیش بینی می شود.
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این كه روز سه شنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق كشور بارندگی رخ خواهد داد، خاطرنشان كرد: از اواخر روز یكشنبه و طی روز دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در سواحل شمالی كشور بطور نسبی كاهش خواهد یافت.
شدت بارش روز دوشنبه در استانهای لرستان، كهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، شمال استانهای خوزستان، و فارس پیش بینی شده است .
روز یكشنبه و اوایل دوشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.
روز یكشنبه به دلیل وزش باد شدید و تشكیل توده گرد و خاك بر روی كشور عراق، به تدریج سبب پدیده گرد و غبار دراستان های واقع در غرب و جنوب غرب و برخی نقاط شمال غرب كشور سبب كاهش دید افقی و كاهش كیفیت هوا خواهد شد كه این شرایط روز دوشنبه در جنوب غرب كشور تداوم خواهد داشت.
این سامانه بارشی تا اواسط هفته در كشور فعال است.
1662
۰ نفر