۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱:۴۴
کد خبر: 82008040
T T
۰ نفر

یونان خواهان توسعه روابط فرهنگی با ایران شد

۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱:۴۴
کد خبر: 82008040
یونان خواهان توسعه روابط فرهنگی با ایران شد

آتن- ایرنا - رئیس مركز فرهنگی ' فیلوتی- پسیخیكوی' یونان خواستار توسعه و گسترش روابط فرهنگی با مراكز فرهنگی ایران شد

به گزارش ایرنا از آتن،' الكسندورس مزاراكیس ' رئیس مركز بزرگترین موسسه فرهنگی ' فیلوتی- پسیخیكو' در مراسم جشنواره كنسرت موسیقی سنتی ایرانی در سالن اجتماعات این مركز، ایران را كشوری متمدن با فرهنگی غنی اعلام كرد و خواستار توسعه روابط فرهنگی با مراكز فرهنگی كشورمان شد.
اجرای موسیقی سنتی ایران شنبه شب توسط گروه موسیقی سنتی صبا در سالن اجتماعات شهرداری ' فیلوتی- پسیخیكو' واقع در شمال شرقی شهر آتن با استقبال گرم شهروندان یونانی مواجه شد.
گروه موسیقی سنتی صبا كه برای برگزاری چند كنسرت به آتن سفر كرده است، روز شنبه درسالن مركز فرهنگی شهرداری'فیلوتی- پسیخكو' واقع در شمال شرق شهر آتن به اجرای قطعات موسیقی پرداخت كه با استقبال بی نظیر یونانیان حاضر در سالن روبرو شد.
' الكسندورس مزاراكیس' رئیس مركز فرهنگی منطقه' فیلوتی- پسیخیكو'درمراسم افتتاحیه این جشنواره موسیقی با اشاره به روابط دیرینه دو ملت یونان و ایران گفت:دو ملت یونان و ایران درطول تاریخ خدمات ارزنده هنری و علمی به جهانیان ارایه كرده اند و ما نیز می توانیم درعصر معاصر با توسعه همكاریهای علمی و فرهنگی خود همچون پیشینیان خود باز هم خدمات مهمی ارایه كنیم.
مزاراكیس افزود: برای ارایه بیش از پیش فرهنگ و هنر دو كشور به دیگر ملت ها لازم است كه این دو ملت متمدن یونان و ایران همكاری های خود را توسعه دهند و ما آماده هستیم كه با رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این باره همكاری های تنگاتنگی داشته باشیم.
وی درادامه سخنان خود در مراسم افتتاحیه نیز گفت: ما از هفته آینده نیز با همكاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از فیلم های ایرانی را درهمین مركز برای علاقه مندان به هنر اصیل و سنتی ایرانی، به نمایش خواهیم گذاشت.
'مجید مطلبی شبستری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونان نیز با اشاره به قدمت روابط دیرینه ایران و یونان گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و یونان همیشه خوب بوده و در این اواخر با شتاب بیشتری در حال توسعه است.
سفیر كشورمان با اشاره به سفر چندی 'الكسیس چیپراس' نخست وزیر یونان به تهران و سفر هیات هایی از دو كشور به تهران و آتن نیز گفت : سفر نخست وزیر یونان به تهران یك سفر موفقیت آمیزی بوده و این سفر عزم دو كشور برای توسعه هر چه بیشتر روابط را به نمایش می گذارد.
سفیر كشورمان افزود: گرچه از نظر جغرافیایی فاصله ای بین دو كشور است، ولی از نظر فرهنگی و علاقه دو كشور و دو ملت ایران و یونان به یكدیگر در واقع درهمسایگی قرار دارند و براساس روابط دیرینه و كهن خود می توانند نیز روابط خود را در تمام زمینه های درحال حاضر توسعه دهند و جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط خود با دولت و ملت یونان است.
' رضا عسگری' سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، نیز طی سخنانی ضمن تشكر از همكاریهای ارزشمند مركز فرهنگی شهرداری منطقه ' فیلوتی- پسیخیكو' در برگزاری جشنواره موسیقی سنتی ایران به مناسبت نوروز ایرانیان، آمادگی هر چه بیشتر روابط فرهنگی كشورمان با یونان را ابراز داشت.
وی ضمن ارایه تاریخچه گروه موسیقی سنتی صبا، موسیقی سنتی ایرانی ، اعضای گروه موسیقی صبا و سازهایی را كه در این جشنوراه مورد استفاده قرار می گیرند را معرفی كرد.
گروه صبا به سرپرستی «فاضل جمشیدی» كه خواننده این گروه هفت نفره است علاوه بر آتن در چند كشور اروپایی دیگر نیز به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز به اجرای موسیقی سنتی خواهد پرداخت.
گروه صبا كه به مناسیت عید نوروز سال 1395به آتن سفر كرده، دارای برنامه فشرده است و علاوه بر برگزاری كنسرت در تالار موسیقی آتن كه یكی از مجلل ترین مراكز هنری و فرهنگی پایتخت یونان است، در سالن اجتماعات شهرداری منطقه «فیلوتی- پسیخیكو»، تلویزیون دولتی «ارت» و رادیو سراسر «كوكینو» به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.
این گروه با تلاش رایزنی فرهنگی ایران در آتن، حمایت همه جانبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان و اداره كل ایرانیان خارج از كشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به آتن سفر كرده است.
شبك**462** 1064
۰ نفر