۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82007541
T T
۰ نفر

نفت شهر؛ آماده پذيرايي از مهمانان نورزي است

۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82007541
نفت شهر؛ آماده پذيرايي از مهمانان نورزي است

قصرشيرين - ايرنا - بخشدار سومار، گفت: شهر مرزي نفت شهر از توابع شهرستان قصرشيرين به عنوان تنها شهر نفت خيز استان كرمانشاه در آستانه سال نو آماده پذيرايي و استقبال از مسافران و مهمانان نوروزي است.

قدرت محمدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: به منظور اسكان مسافران و گردشگران نوروزي و كاروان هاي راهيان نور مهمانسراي جهاد كشاورزي در نفت شهر، آماده و تجهيز شده است ضمن اينكه چادرهاي گروهي براي اسكان و اقامت مهماتنان و مسافران نوروزي در اين منطقه نيز فراهم شده است.
وي با بيان اينكه بازديد از نفت شهر در تعطيلات نوروز براي عموم آزاد است، اظهار كرد: تدابيري اتخاذ شده تا مردم بخصوص مسافران و گردشگران نوروزي بتوانند در ايام نوروز به سهولت وارد اين شهر شده و از مناطق مختلف و يادگارهاي هشت سال دفاع مقدس ديدن كنند.
وي گفت: علاوه بر مناطق جنگي نفت شهر، امامزاده سيد علي سومار از ديگر مكان هايي است كه پذيراي مهمانان و مسافران نوروزي مي باشد و هرساله در فصل زمستان و بخصوص ايام نوروز پذيراي مهمانان زيادي از سراسر كشور است.
بخشدار سومار گفت: همچنين زمينه براي حضور كاروان هاي راهيان نور و بازديد از مناطق جنگي و عملياتي بخش مرزي سومار نيز فراهم شده و در اين ايام پذيراي راهيان نور خواهيم بود.
نفت شهر در نخستين روزهاي جنگ تحميلي از سوي نيروهاي رژيم بعث محاصره و پس از سه روز مقاومت مردم و نيروهاي مسلح، اشغال شد و تا پايان جنگ هم در اشغال باقي ماند.
امروز ايجاد زيرساخت هاي اقتصادي و اجتماعي به منظور توسعه اين منطقه استراتژيك با هدف بازگشت جمعيت به اين شهر در دستور كار دولت و مسئولان است.
بخش سومار متشكل از 17 روستا و شهر نفت شهر است كه عمليات بازسازي آن از نوروز امسال آغاز شده و پيش بيني مي شود تا خرداد 95 شاهد حضور و بازگشت بخشي از مردم در اين منطقه مرزي باشيم.
اين بخش داراي نوار مرزي به طول تقريبا 86 كيلومتر با كشور عراق است و 2 رودخانه كنگير و كنياكش از اين منطقه عبور مي كنند.
نفت ‌شهر در منطقه صفر مرزي با كشور عراق قرار دارد، اين شهر زماني داراي تاسيسات ‌پالايشگاه و بهره‌ برداري نفت با 26 حلقه چاه نفتي بود ولي در آغاز جنگ تحميلي همه امكانات شهري و تاسيساتي موجود ويران‌ شد.
تاسيسات نفتي اين منطقه كه در 230 كيلومتري شهرستان كرمانشاه و 60 كيلومتري شهرستان قصرشيرين ‌واقع شده پس از پايان جنگ تحميلي به صورت موقت بازسازي و در مدار توليد قرار گرفت‌ و اكنون روزانه 12 هزار بشكه نفت از چاه هاي نفت شهر استحصال و از طريق خط لوله به پالايشگاه استان كرمانشاه منتقل مي شود.
3012/6539