۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82007394
T T
۰ نفر
قشم 1395 شهر الكترونيك

قشم- ايرنا- مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تبديل شدن اين جزيره در سال 1395 به عنوان يك شهر الكترونيكي خبر داد.

حميدرضا مومني جمعه شب در جمع خبرنگاران قشم گفت: بحث الكترونيكي شدن قشم يكي از مباحث مهم سفر استاندار گوانگ دونگ چين به منطقه آزاد قشم بود.
وي ادامه داد: استان گوانگ دونگ چين سه منطقه آزاد و اقتصادي دارد كه يكي از اين مناطق در حوزه IT و ICT فعاليت مي كند و اميدواريم در سفر فروردين ماه به اين استان وارد مرحله عملياتي قشم الكترونيك بشويم.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اينكه فضاي مناسبي براي ارتقاي حوزه سرمايه گذاري در نقاط مختلف ايران از جمله قشم پس از موفقيت در حوزه سياست خارجي فراهم شده، اظهار كرد: قبل از ورود به مباحث مهم اقتصادي و سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف، بايد قشم را به شهر الكترونيكي كه از مباحث مهم و زير ساختي است تبديل كنيم.
وي گفت: چيني ها مطالعات بسيار گسترده اي را براي ايجاد شهر الكترونيك در ايران انجام داده اند و قشم را بهترين مكان براي اجراي اين پروژه تشخيص دادند.
مومني بيان داشت: تبديل قشم به هاب الكترونيك منطقه منشا بسياري از خدمات و تحولات در اين منطقه خواهد بود.
وي گفت: با كمك چيني ها و استفاده از توانمندي ها و ظرفيت هاي فراواني كه در اختيار داريم حركت نويني را در حوزه اقتصاد و تجارت نوين با استفاده از فناوري هاي IT و ICT دنبال خواهيم كرد.
وي با تقدير از فعاليت يك سال گذشته اصحاب رسانه در منطقه آزاد قشم، گفت: اميدوارم دوستان رسانه اي با ارايه پيشنهادات و راهكارهاي مناسب ما را در انجام خدمت به مردم اين منطقه ياري كنند.
در ابتداي اين نشست، مرتضي شيخ زاده مدير روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد قشم نيز گزارشي از برنامه هاي نوروزي كميته اطلاع رساني و اقداماتي كه از طريق فناوري IT به گردشگران نوروزي ارايه خواهد شد را به اطلاع مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رساند.
2090/

سرخط اخبار استان‌ها