۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82006933
T T
۰ نفر
خطيب جمعه دزفول، گردشگران و شهروندان را به حفاظت از طبيعت در تعطيلات نوروزي توصيه كرد

دزفول - ايرنا - امام جمعه موقت دزفول به گردشگران ورودي و شهروندان توصيه كرد، هنگام استفاده از تفرجگاه ها و جاذبه هاي گردشگري شهرستان در تعطيلات نوروزي، از طبيعت و منابع طبيعي محافظت كنند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مرتضي بيگدلي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه دزفول در مصلاي امام علي عليه السلام اين شهر، افزود:گردشگران بايد توجه كنند كه هنگام تفريح و استفاده از طبيعت، به طبيعت آسيب نزنند، زيرا طبيعت علاوه بر انسان ها متعلق به همه كائنات است.
وي با توصيه به همگان در حفظ حرمت دين اسلام و پرهيز از بي قانوني، افزود:در اين خصوص مردم نيز بايد به عنوان هميار پليس وارد عمل شده و به امر به معروف و نهي از منكر بپردازند.
امام جمعه موقت دزفول در ادامه سخنانش به وقايع و رخدادهاي سال 94 اشاره كرد و گفت:سالي كه گذشت، گسترش فرهنگ اسلام در منطقه، دستگيري متجاوزان آمريكايي و افتتاح فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي از سوي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه را شاهد بوديم .
وي افزود:همچنين امسال، رونمايي از توان موشكي ايران را شاهد بوديم كه با عرضه بخشي از اين توان موشكي دشمن به قدرت ايران پي برد.
حجت الاسلام بيگدلي در بخش ديگري از سخنانش به تحقق مشاركت حداكثري مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان اشاره كرد و با تبريك به منتخبان مردم و تقدير از مشاركت مردم، گفت:افرادي كه به مجلس راه نيافتند، با متانت برخورد كردند و همكاري با راه يافتگان به مجلس را خواستار شدند.
خطيب جمعه موقت دزفول در فراز ديگري از سخنانش، وفات سه يار انقلاب و فاجعه منا را از ديگر اتفاقات سال رو به پايان عنوان كرد و گفت:تلاش دشمن براي نفوذ در بدنه نظام از ديگر اتفاقات سال گذشته بود و افرادي كه در موضوعات اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي تاثيرگذار هستند، سخناني ايراد كرده و ناخواسته آب به آسياب دشمن ريختند.
حجت الاسلام بيگدلي همچنين 29 اسفندماه سالروز ملي شدن صنعت نفت در سال 1329 را گرامي داشت و گفت:تصويب قانون ملي شدن صنعت نفت يكي از نقاط عطف مبارزات ملت ايران است كه دست بيگانگان را از اين جريان حياتي كوتاه كرد.
وي با تبيين جايگاه جمهوري اسلامي در مقطع فعلي كنوني، گفت:با وجود تحريم هاي اخير ايران به خودكفايي 70درصدي صنعت نفت رسيده است و توانسته حلقه اي از موفقيت را ايجاد كند و ايران را به جايگاه حقيقي خود در سطح خارجي و داخلي برساند.
خطيب جمعه دزفول همچنين با تبريك سال جديد، اميدواري كرد سال جديد، براي ملت ايران با موفقيت و همدلي، برآورده شدن آرزوها، شفاي مريضان و تعجيل در فرج امام زمان(عج)همراه باشد.
وي در پايان سخنانش به افرادي كه تمكن مالي دارند خواست، به فقرا و نيازمندان و همچنين ازدواج جوانان، اشتغال، مسكن و تامين معيشت افراد بي بضاعت توجه ويژه كنند.
7278/6068