۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82006188
T T
۰ نفر
400 هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعي در سيستان وبلوچستان بهره مند شدند

زاهدان- ايرنا- مدير كل بهزيستي سيستان و بلوچستان گفت: مركز اورژانس اجتماعي اين استان از ابتداي سالجاري تاكنون به400 هزار نفر مراجعه كننده خدمات ارائه كرده است.

محمد رضا سراواني روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اورژانس اجتماعي به عنوان مركز مداخله در بحران هاي فردي، خانوادگي و اجتماعي با هدف ارائه خدمات تخصصي و فوري لازم به افراد در معرض آسيب به منظور جلوگيري از انحراف مجدد آنان فعاليت مي كند.
وي افزود: گروه هدف اورژانس اجتماعي (123) زوج هاي متقاضي طلاق، زنان و دختران در معرض آسيب هاي اجتماعي، افرادي كه قصد خودكشي دارند، همسران و كودكان آزار ديده و دختران و پسران فراري از منزل هستند.
وي گفت: 200 كودك بد سرپرست يا بي سرپرست در اين مركز به صورت شبانه روزي سرويس دهي مي شوند و كساني كه در خانواده هاي ديگر جايگزين شده اند 400 نفر هستند و سالانه حدود 70 نوزاد را به عنوان فرزند خوانده به واجدين شرايط با شناسنامه و هويت جديد تحويل مي دهند.
سراواني خاطر نشان كرد: حدود 85 درصد از شهرهاي سيستان و بلوچستان زيرپوشش اين سازمان هستند و در 9 شهرستان بزرگ اورژانس اجتماعي فعال است و خط تلفن 123 اين اداره روزانه 80 مورد مشاوره و خدمات به مردم استان ارائه مي دهد.
وي بيان كرد: 15 پايگاه خدمات اورژانس اجتماعي در محله هاي مختلف وجود دارند و 25 درصد مردم از خدمات اين مراكز بهره مند مي شوند.
وي افزود: اين نهاد از ديماه سال 93 تا كنون به 90 كودك بد سرپرست معتاد زندگي دوباره بخشيده است.
مدير كل بهزيستي سيستان و بلوچستان بيان كرد: 900 واحد مسكوني شهري و روستايي براي خانواده هاي 2 فرزند معلول و بالاتر در سال 95 احداث مي شود.
وي با اشاره به طرح هاي اشتغالزايي براي مدد جويان زيرپوشش اين نهاد گفت: 1000 نفر از مدد جويان تسهيلات 50 ميليون ريالي و 150ميليون ريالي در زمينه اشتغال به صورت كارفرمايي يا مدد جويي دريافت كرده اند.
سراواني اولويت اداره بهزيستي را كمك به پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه هر روزه با شكل هاي جديدي از آسيب ها در جامعه رو به رو هستيم، ضروري است دانش و آگاهي مردم نسبت به اين مساله ارتقا يابد.
اورژانس اجتماعي به واحدي گفته مي شود كه در آن مددكاران اجتماعي به صورت اورژانسي در فضاهاي آسيب زا به افرادي كه در شرايط آسيب قرار دارند، كمك مي كند.
3213 / 6081