۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۲۹
کد خبر: 82005412
T T
۰ نفر

1.9 میلیون گردشگر از آثار تاریخی كاشان دیدن كردند

۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۲۹
کد خبر: 82005412
1.9 میلیون گردشگر از آثار تاریخی كاشان دیدن كردند

كاشان– ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كاشان گفت: حدود یك میلیون و 900 هزار گردشگر در سال جاری از آثار و ابنیه های تاریخی این شهرستان دیدن كردند.

به گزارش ایرنا، محسن جاوری روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان كاشان اظهار كرد: بیش از یك میلیون و 800 هزار نفر از گردشگران داخلی و بقیه خارجی بوده اند.
وی افزود: بیشترین بازدید گردشگران به ترتیب از باغ فین و خانه های طباطبایی، بروجردی ها و عباسیان بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كاشان همچنین از آماده شدن یكهزار و 370 تخت اقامتی در قالب 9 هتل، 3 هتل آپارتمان، 13 اقامتگاه سنتی و 6 مهمانپذیر برای مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان خبر داد.
وی خاطرنشان كرد: افزون بر این مكانهای اقامتی، یكصد خانه استیجاری نیز در قالب خانه مسافر با 500 تخت، 27 حسینیه، دو كمپ اسكان و چهار بوستان زیر پوشش ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان كاشان با همكاری اعضای این ستاد برای گردشگران در ایام نوروز مهیا شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان كاشان نیز در این آیین از آمادگی این نیرو برای خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای ایجاد امینت و سلامت مسافران نوروزی این شهرستان اندیشیده شده است.
سرهنگ مهدی پورغلامحسین اظهار كرد: برای تامین سلامت مسافران نوروزی گشت های محسوس و نامحسوس برای كنترل وسایل نقلیه در جاده های منتهی به این شهرستان و همچنین برای امنیت گردشگران اطراف باغ و دیگر مكان های تاریخی در اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین سال 95 اندیشیده شده است.
فرماندار كاشان نیز در این آیین با قدردانی از دست اندركاران ستاد تسهیلات هماهنگی خدمات سفر این شهرستان از این مجموعه خواست برای اثرگذاری در مسافران نوروزی با خوشرویی و لبخند از آنان استقبال كنند.
حمیدرضا مومنیان، نصب تندیس سرداران شهید در برخی میدانها و بلوارهای شهر كاشان را كه توسط شهرداری انجام شده است، كاری ارزشی و قابل قدردانی دانست.
بیش از یكهزار و 700 اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان كاشان وجود دارد كه از این تعداد تاكنون 318 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
از این تعداد 83 خانه، 37 بقعه متبركه،20 تپه و محوطه باستانی، 28 آب انبار، 18 كاروانسرا، قلعه و تیمچه، هفت حمام، 30 مسجد و حدود 80 اثر از سایر بناهای شهرستان كاشان و 15 اثر فرهنگی به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شبك ** 6136/6021 **1917
۰ نفر