۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82004986
T T
۰ نفر
استاندار قزوين بر مبارزه با فساد در دستگاه هاي اداري تاكيد كرد

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين از مديران خواست تا با نظارت دقيق و مستمر بر مجموعه هاي خود با فساد در دستگاه هاي اداري و اجرايي به طور جدي مبارزه كنند.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي روز چهارشنبه در آخرين نشست فرمانداران و بخشداران با وي در سال 94 افزود: نظارت و كنترل مديران بر مجموعه هاي خود بايد دقيق و مستمر باشد تا شاهد جلوگيري از بروز فساد و پيگيري به موقع امور و كارهاي مردم باشيم.
استاندار قزوين همچنين بر ارتباط خوب و موثر مديران با مردم تاكيد كرد و گفت: برخورد مديران با مردم بايد مبتني بر يك رفتار محترمانه و توام با تكريم باشد.
نماينده عالي دولت در استان قزوين با بيان اينكه با نشستن صرف بر پشت ميز اتاق خود نمي توانيم وظايف مديريتي مان را به شكل مطلوب بجا بياوريم، بر سركشي سرزده مديران و مسئولان از جمله فرمانداران و بخشداران از حوزه استحفاظي محل خدمت تاكيد كرد و افزود: اين اتفاق موجب مي شود تا از نزديك با مسائل و مشكلات روبرو شده و براي حل آنها بهتر تصميم بگيريم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بر آمادگي فرمانداران و بخشداران براي استقبال از نوروز و خدمت به مسافران و شهروندان در اين ايام تاكيد كرد و گفت: قزوين در تعطيلات نوروزي يكي از استان هاي پرتردد كشور است بنابراين بايد تلاش كرد تا همه بخش ها و شهرستان ها در اين مدت خدمات مطلوبي را به مسافران و شهروندان خود ارايه دهند و امنيت مطلوبي نيز در همه نقاط حكفرما باشد.
استاندار قزوين با تاكيد بر تلاش مديران و مسئولان براي جلب رضايت مردم به عنوان يك اصل انكارناپذير، بر آماده باش كامل فرمانداران و بخشداران براي مقابله با حوادث غيرمترقبه و بلاياي طبيعي در نوروز تاكيد كرد.

*** بخشداران و فرمانداران مشكلات منطقه خود را به سطح استان نكشانند
همتي با بيان اينكه مشكلات هر بخش و شهرستان بايد در خود همان بخش و شهرستان مرتفع و برطرف شود، هشدار داد: انتقال مسائل و مشكلات از بخش ها و شهرستان ها به استان را ناشي از ضعف در حوزه مديريت منطقه مربوطه تلقي مي كنيم، بنابراين انتظار مي رود فرمانداران و بخشداران مشكلات منطقه خود را تا حدي كه امكان دارد به سطح استان نكشانند.
استاندار قزوين، خواستار نظارت جدي فرمانداران و بخشداران بر اجراي طرح هاي عمراني و پيگيري براي حل مشكلات حوزه توليد و مسائل كارگري شد و گفت: بايد براي حل مشكلات هر بخش و شهرستان گزارش هاي لازم به دستگاه ها و ادارات مربوطه منعكس شوند و در صورت حل نشدن موضوع، مساله به اطلاع مديران ارشد رسانده شود.

*** توجه به مسائل اقتصادي، اولويت نخست فرمانداران و بخشداران
وي، اولويت نخست فرمانداران و بخشداران را توجه به مسائل اقتصادي خواند و هنر مديران را در شرايط فعلي كشور تقويت بخش خصوصي عنوان كرد و افزود: مردم در سال جديد منتظرند تا پس از برجام اتفاقات خوبي را به لحاظ اقتصادي در زندگي خود شاهد باشند.
نماينده عالي دولت در استان قزوين، از تلاش براي جذب سرمايه گذاران از مهم ترين اولويت ها و انتظارات دولت از فرمانداران و بخشداران ياد كرد و افزود: با توجه به محدوديت هاي مالي دولت و لزوم تحقق اقتصاد مقاومتي بايد همه نگاه ها و نگرش هاي مديران و مسئولان در راستاي تقويت و پشتيباني از سرمايه گذاران و فعال كردن هرچه بيشتر بخش خصوصي باشد.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود بر توانمندسازي اقتصادي روستاها تاكيد كرد و گفت: بايد با تقويت معيشت روستائيان، از روند مهاجرت آنها به شهرها پيشگيري كنيم.
استاندار قزوين همچنين خواستار هزينه كرد مناسب اعتبارات روستايي از جمله از محل ماليات بر ارزش افزوده شد و اظهار داشت: طرح هاي روستايي بايد از دوام و كيفيت لازم و مناسب برخوردار باشند.
همتي بر تعامل و ارتباط نزديك و تنگاتنگ فرمانداران و بخشداران با اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ائمه جمعه تاكيد كرد و اظهار داشت: توجه به اين موضوع به رفع بهتر مشكلات مردم و مناطق كمك مي كند.
نماينده عالي دولت در استان قزوين همچنين با ضروري خواندن توجه فرمانداران و بخشداران به خانواده معظم شهدا و ايثارگران، گفت: تكريم خانواده شهدا وظيفه قانوني و شرعي مديران و مسئولان است.
وي با بيان اينكه فرمانداران و بخشداران بايد براي حل مشكلات منطقه و مردم ابتكار به خرج داده و نوآوري داشته باشند، افزود: مديران و مسئولان بايد در كنار انجام وظايف خود، عملكرد دولت را صادقانه با مردم در ميان بگذارند.
همتي با قدرداني از فرمانداران و بخشداران براي برگزاري باشكوه انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، گفت: با عنايت خداوند، توجه مقام معظم رهبري و دولت و هوشمندي و وفاداري مردم به نظام و انقلاب شاهد انتخاباتي سالم و پرشور بوديم كه موجب تقويت وحدت و انسجام ملي شد.
وي با بيان اينكه انتخابات در كمال امنيت، آرامش و آزادي و با مشاركت بالاي مردم برگزار شد و اين موضوع دشمنان را نااميد ساخت، افزود: در آمريكا كه مدعي مهد دموكراسي نيز نمي توان شاهد چنين امنيت و مشاركت بالاي مردم در عرصه انتخابات بود.
استاندار قزوين با اشاره به تبعيت همه گروه ها و جريان هاي سياسي داخل نظام از ولي فقيه، گفت: با وجود همه اختلاف سليقه ها، همه در كشور زير پرچم ولايت و رهبري هستيم.

*** همه كساني كه در انتخابات راي آوردند و نياوردند را بايد پيروز دانست
همتي، مسئوليت سنگيني را بردوش منتخبان مردم در انتخابات دانست و با بيان اينكه هركس نيز كه برگزيده نشد مسئوليت سنگيني از دوش وي برداشته شد، افزود: اگر نگاه هاي شخصي و جناحي را مد نظر قرار نداد و براساس منافع و مصالح ملي فكر كرد بايد همه كساني كه راي آوردند و نياوردند را پيروز دانست.
نماينده عالي دولت در استان قزوين خطاب به منتخبان مردم و افرادي كه موفق به كسب آراء نشدند، خاطرنشان كرد: اكنون دوره رقابت تمام شده و دوران تقويت رفاقت ها و همدلي ها آغاز شده است.
استاندار قزوين در ادامه خطاب به مسئولان و منتخبان مردم در مجلس گفت: در مرام مسئولان نظام جمهوري اسلامي تفاوت و فرق گذاشتن بين مردم جايز نيست و نبايد توجه ها به شهروندان براساس اينكه به چه كسي راي داده اند باشد چرا كه همه مردم ولي نعمت ما هستند.
همتي با بيان اينكه براي دولت فرق نمي كرد كه مردم چه كساني را برگزينند، اظهار كرد: اميدواريم مجلس جديد در كنار ساير قوا و زيرسايه هدايت ها و برنامه هاي مقام معظم رهبري با قوت در مسير خدمت به مردم و كشور گام بردارد.
3013/ 6128