۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82004796
T T
۰ نفر
آذربايجان شرقي برفي شد / دماي هوا در برخي شهرستان به زير صفر رسيد

تبريز - ايرنا - معاون توسعه و پيش بيني اداره كل هواشناسي آذربايجان شرقي از بارش برف و كاهش دماي هواي به زير صفر درجه سانتي گراد در برخي شهرستان هاي استان خبرداد.

محمد اشجعي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه در 24 ساعت گذشته از ايستگاه هاي اهر، ورزقان و مرند دماي دو درجه سانتي گراد زير صفر گزارش شده است، گفت: دماي هواي تبريز در زمان حاضر يك درجه سانتي گراد بالاي صفر است كه نسبت به مدت مشابه روز گذشته 9 درجه كاهش يافته است.
وي با اعلام اينكه بيشترين بارش 24 ساعت گذشته از شهرستان كليبر به ميزان 15.6 ميلي متر گزارش شده است، گفت: در زمان حاضر هم بارش برف در شهرستان هاي هريس، مرند، ورزقان، ميانه و سهند ادامه دارد.
اشجعي با اعلام اينكه فعاليت سامانه بارشي تا فردا ادامه خواهد داشت، گفت: تداوم سرما براي 48 ساعت آينده پيش بيني مي شود.
مدير امور باغباني جهاد كشاورزي استان هم بر همين اساس بر لزوم پيشگيري از سرمازدگي بهاره درختان ميوه در روزهاي پاياني سال تاكيد كرد.
ابوالفضل شكوري افزود: با توجه به اخطارهاي هواشناسي استان مبني بركاهش محسوس درجه حرارت هوا در روزهاي 26 و 27 اسفند ماه، باغداران بايد آمادگي لازم را جهت مقابله با سرمازدگي داشته باشند.
وي افزود: در صورت امكان آبياري سبك در سطح باغات انجام و از پنكه هاي باغي يا تجهيزات مولد باد در نقاط مناسب استفاده شود.
شگوري از باغداران خواست كاه و كلش و شاخه هاي هرس شده درختان و سوخت هاي فسيلي را در نقاط مختلف باغ طوري قرار داده و آتش بزنند كه به هنگام وزش باد جهت حركت هواي گرم به سمت باغ باشد.
مدير امور باغباني سازمان جهادكشاورزي استان گفت: در صورت امكان از محلول هاي ضد يخ مورد اطمينان جهت محلول پاشي درختان استفاده شود.
آذربايجان شرقي در شمالغرب كشور در ناحيه اي كوهستاني با آب و هواي سرد و معتدل واقع شده و كاهش دماي هوا در آستانه بهار در چند سال گذشته خسارت قابل توجهي را به باغداران وارد كرده است.
3071/6183