امیدواریم خروج نیروهای نظامی روسیه از سوریه تاثیر مثبتی بر مذاكرات صلح ژنو بگذارد

زنجان - ایرنا - سفیر روسیه در ایران گفت: امیدواریم خروج بخشی از نیروهای نظامی روسیه از سوریه، تاثیر مثبتی روی مذاكرات صلح بین طرف های سوری در ژنو بگذارد.

لوان جاگاریان روز سه شنبه در حاشیه دیدار شماری از فعالان اقتصادی ایران و روسیه در زنجان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روسیه سیاست های نزدیك و تنگاتنگی را در سوریه با ایران دارد و از سوی دیگر با طرف آمریكایی نیز همكاری هایی در خصوص مسائل سوریه صورت می گیرد.
وی ادامه داد: اقدام نظامی روسیه در سوریه ضربات سنگین و دندان شكنی را بر تروریست ها وارد كرد و در مجموع اهداف پیش بینی شده در اقدام نظامی این كشور در مبارزه با تروریست ها در سوریه محقق شد.
جاگاریان به دستور رئیس جمهوری روسیه برای خروج بخش عمده ای از نیروهای نظامی این كشور از سوریه اشاره و خاطرنشان كرد: وظیفه و هدف عمده ای كه روسیه در مبارزه با تروریست ها در سوریه دنبال می كرد محقق شده و در زمان حاضر با تحقق اهداف پیش بینی شده، زمان بازگشت تعدادی از نیروهای نظامی این كشور كه در سوریه مستقر بودند فرا رسیده است.
وی اظهار كرد: بشار اسد در تماس تلفنی از رئیس جمهوری روسیه به خاطر كمك به دولت قانونی جهموری عربی سوریه تشكر و قدردانی كرده است.
سفیر روسیه در ایران، اقدامات تركیه در قبال سوریه را بی ثبات كننده و تاسف بار خواند و اظهار كرد: انتظار این است كه تركیه سیاست های سازنده ای را در قبال مسائل سوریه در پیش بگیرد.
جنگنده های نیروی هوایی روسیه به همراه شماری از نیروهای نظامی این كشور، از مهر سال جاری عملیات خود برای انهدام مواضع تروریست ها در سوریه را آغاز كردند و در بیش از پنج ماه گذشته، حملات موثری را علیه این نیروها به انجام رساندند.
7312/6085