۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۵۸
کد خبر: 82001100
T T
۰ نفر
پخت آش نذری 20 تنی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در آمل

ساری - ایرنا - دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در آمل روز یكشنبه همزمان با سالروز شهادت ام‌ ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) با پخت آش نذری بیش از 20 تنی آن را میان حدود پنج هزار شهروند آملی توزیع كردند.

این آش نذری پیش از ظهر یكشنبه در روستای 'طوله كلا' از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل پخت شد و در پخت آن 15 آشپز و حدود 30 نفر مشاركت داشتند.
برای پخت این آش حدود 150 كیلوگرم انواع بنشن (حبوب)، 120 كیلوگرم برنج، 105 كیلوگرم رشته، یكصد كیلوگرم كشك و 90 كیلو كیلوگرم پیاز و انواع سبزی استفاده شد.
این آش نذری میان روستائیان منطقه و مهمانانی كه از شهرهای بابل و قائمشهر در این روستا حضور داشتند، توزیع شد.
مسئول برپایی پخت آش نذری در ایام فاطمیه در روستای طوله كلا آمل گفت كه پخت آش نذری ویژه ایام فاطمیه در این روستا سابقه‌ای چند دهه ای دارد و پخت آن از 2 دیگ اكنون به بیش از 15 دیگ بزرگ افزایش یافته است.
مسلم مكاری افزود: دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در شهرستان آمل علاقه و اعتقاد خاصی به طبخ آش نذری‌ در ایام فاطمیه دارند و مردم خوردن و بردن این آش را متبرك می دانند و از ساعت‌ها قبل در روستا حضور می یابند.
وی ادامه داد: برای تامین مواد مورد نیاز آش نذری معمولا مردم از سال قبل با نذر كردن و گرفتن حاجاتشان آماده می شوند و هر سال هم بر تعداد شركت كنندگان در این كار خیر اضافه می شود.
شهرستان آمل دارای بیش از 360 روستا و حدود 400 هزار نفر جمعیت است.
2077/7327/1654
۰ نفر