۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱
کد خبر: 81999850
T T
۰ نفر
فرهنگ سازي بهترين راه پيشگيري از وقوع سوانح در چهارشنبه آخر سال است

گنبدكاووس - ايرنا - معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي گنبدكاووس گفت: بالا بردن فرهنگ عمومي واطلاعات مردم، بهترين گزينه در جهت كاهش حوادث و انفاقات چهارشنبه آخر سال محسوب مي شود.

سرگرد ابوالفضل تيموري روز شنبه در كارگروه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي كه با حضور مركز بهداشت و يگان هاي امدادي از قبيل آتش نشاني ،اورژانس 115 و هلال احمر با موضوع چهارشنبه سوري تشكيل شد، گفت: پليس با رويكرد فرهنگ سازي و نهادينه كردن قانون دربين اقشار مختلف مردم در حال فعاليت است.
وي افزود: وظيفه اصلي نهادها و ارگان هاي دولتي به ويژه پليس، خدمات رساني به شهروندان با هدف تامين آرامش و آسايش آنان است و نيروي انتظامي با تمام توان و امكانات خود در اين مسير در تمام فصول سال و مناسبت ها ايفاي نقش مي كند.
سرگرد تيموري بيان داشت: مردم نيز در مقابل نهادهاي دولتي وظايفي دارند كه مهمترين آن احترام به قانون و قانون گرايي است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي گنبدكاووس در ادامه با اشاره به حوادث و رخدادهاي سال هاي قبل چهارشنبه آخر سال در سطح حوزه و به وجود آمدن خسارات مالي و جاني، تصريح كرد: بالا بردن فرهنگ عمومي و آگاه كردن مردم بهترين گزينه براي كاهش حوادث و اتفاقات چارشنبه اخر سال است.
وي با اشاره به ماده 618 قانون مجازات اسلامي خاطر نشان كرد: مراجع قضايي و پليس بااقتدار با افرادي كه بارفتارهاي غيرقانوني، ‌ناهنجار و پرخطر، ايجاد راهبندان ،سد معبر ،ايجاد مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش زا نظم و امنيت عمومي شهر ها را مختل مي كنند، بر خورد خواهد كرد.
1860