جرائم خشن  در استان  فارس نسبت به سال گذشته كاهش يافته است

شيراز- ايرنا-معاون قضايي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان فارس گفت: موجودي پرونده هاي قضايي استان فارس در دادگاه ها و شورا هاي حل اختلاف نسبت به ساليان گذشته به كمتر از نصف كاهش يافته ودر كنار آن امنيت مناسبي در سطح استان ايجاد شده است.

به گزارش دريافتي ايرنا از روابط عمومي دادگستري فارس احمد رحمانيان در آيين توديع و معارفه دادستان شهرستان داراب از بالا رفتن سطح امنيت در استان فارس در سال جاري سخن گفت و افزود:با تلاش ها و اقدامات دادگستري استان فارس در سال جاري مقوله امنيت به طور نظام مند دنبال د و بدين منظور دستورالعمل مديريت پرونده هاي مهم به صورت منظم تدوين و اجرا شد.
وي درباره جرائمي مانند قتل هاي عمد، تجاوز به عنف، سرقت هاي مسلحانه و آدم ربايي، جرائم اقتصادي و جرائم مهم مواد مخدر نيز بيان داشت: اين گونه جرائم را رئيس كل دادگستري استان و مسئولين قضايي مستقيماً شناسايي، نظارت ومديريت قضايي مي كنند.
معاون قضايي رئيس كل دادگستري استان فارس بيان كرد: كساني كه به هر نحوي بخواهند در نظم و امنيت عمومي استان و شهرستان خللي ايجاد كنند بايد بدانند كه دستگاه قضايي استان بدون هيچ اغماضي با اين افراد برخورد قاطع و قانوني مي كند.
قاضي رحمانيان در اين مراسم يكي از وظايف مهم دادستان را احياي حقوق عامه دانست و گفت : دادستان به عنوان مدعي العموم در مواردي كه حقوق عمومي ، سلامت و امنيت افراد جامعه در پي اقداماتي از قبيل حفر چاه هاي غير مجاز، احداث صنايع آلاينده و عرضه مواد غذايي غير بهداشتي وآلود و... به خطر بيفتد بنا به تكليف قانوني وارد مي شود و از حقوق جامعه دفاع مي كند.
وي بيان كرد: امروزه برخي از دستگاه ها به وظايف قانوني خود بدرستي عمل نمي كنند يا سهل انگاري مي كنند و از آن جا كه احياي حقوق عامه نبايد منحصر به ورود و رسيدگي از سوي دادستان باشد لازم است ساير دستگاه ها و نهادها در اين زمينه پيشرو باشند.
دبير شوراي پيشگيري از جرم استان فارس اظهار داشت: در جوامع در حال توسعه مثل كشور ما كه در حال گذر از يك زندگي سنتي به يك زندگي صنعتي مي باشيم بايد دقت و مراقبت كنيم در اين انتقال، ارزش هاي اصيل و خوب حاكم بر جوامع سنتي از قبيل ايثار، گذشت، عفو، كمك به همنوع، مشاركت در كار خير و غيره متزلزل نشود.
اين مقام قضايي اظهار داشت: با افزايش كنترل اجتماعي بصورت رسمي يا غير رسمي شاهد كاهش جرايم خواهيم بود.
رحمانيان اظهار داشت: اگر جامعه در مقابل جرم و و آسيب بي تفاوت باشد زمينه ارتكاب جرائم عمومي افزايش پيدا مي كندو مقابله با بزهكاري تنها وظيفه دستگاه عدالت كيفري نيست ومردم با مشاركت جمعي نقش مهمي در پيشگيري و مقابله ايفا كنند .
معاون قضايي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان فارس در ادامه از ظرفيت مناسب فرهنگي ، مذهبي و وجود علما و بزرگان شهرستان داراب به عنوان نقطه قوت در اين حوزه قضايي نام برد و افزود: با مشاركت همگاني مردم و همه نهادها و دستگاه ها و حوزه پيشگيري از وقوع جرم اين شهرستان مي توان زمينه ارتكاب به جرائم بويژه جرائم مهم را از بين برد.
در اين مراسم از زحمات قاضي محمود بهرامي دادستان عمومي و انقلاب داراب تجليل و با حكم رئيس قوه قضائيه ، حجت الاسلام خورشيدي به سمت دادستان شهرستان داراب منصوب شد.
6113 / 1876