۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸
کد خبر: 81999642
T T
۰ نفر

برگزاري سوگواره ياس نبوي در ناحيه يك كرج

۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸
کد خبر: 81999642
برگزاري سوگواره ياس نبوي در ناحيه يك كرج

كرج - ايرنا - به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) سوگواره ياس نبوي ويژه فرهنگيان و دانش آموزان در آموزش و پرورش ناحيه يك كرج با شعار يا زهراي مرضيه برگزار شد.

به گزارش ايرنا، فرهنگيان و دانش آموزان ناحيه يك كرج با گردهمايي در نمازخانه ها و فضاي مدارس و اداره آموزش و پرورش نداي يا زهرا (س) سر دادند و آئين هاي ويژه اي چون مرثيه سرايي، سينه زني ، مداحي ، خواندن زيارت ، روشن كردن شمع ، برپايي نمايشگاه يادمان شهدا، پخت آش نذري ، توزيع خرما ، قرائت مقاله ، دكلمه ، شعر ، تهيه روزنامه ديواري و پيام هاي آموزشي با محوريت بيانات امام خميني (ره ) و مقام معظم رهبري در خصوص زندگينامه حضرت زهرا (س ) كردند.
برپايي نمايشگاه ياس كبود دانش آموزي در كنار يادمان شهدا در قالب نمايشگاه عكس ، پوستر ، نقاشي ، مقاله و روزنامه ديواري از ديگر اقدامات 53 هزار دانش آموز ناحيه يك كرج در آستانه سالگرد شهادت حضرت زهرا (س ) را تشكيل مي دهد.
مدير آموزش و پرورش ناحيه يك كرج در آئين سوگواره ياس نبوي ويژه فرهنگيان كه در نمازخانه و محوطه اداره اين ناحيه صبح روز شنبه برگزار شد گفت: حضرت فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترين و والامقام ترين بانوي جهان در تمام قرون و اعصار مي باشد كه امروز جامعه ما نياز به گسترش دامنه آشنايي افراد با زندگينامه و سيره آن حضرت دارد.
وحيد يعقوبي با اشاره به زندگي پربار آن حضرت در بخش هاي مختلف ديني ،اجتماعي ، خانوادگي ، و فرهنگي خاطرنشان شد: همانگونه كه حضرت رسول اكرم (ص ) مي فرمايند ' فاطمه سرور زنان جهانيان است' ما بايد از سيره آن حضرت الگو برداري كنيم.
وي اظهار كرد: با مراجعه به قرآن كريم در مي يابيم كه آيات متعددي در بيان شان و مقام حضرتش نازل گرديده است كه از آن جمله مي توان به آيه مباهله ، آيات آغازين سوره دهر ، كوثر اشاره كرد.
مديرآموزش و پرورش ناحيه يك كرج با اشاره به اينكه نام فاطمه در لغت به معني بريده شده مي باشد يادآور شد: بر طبق احاديث نبوي زهرا به معناي درخشنده است.
يعقوبي ادامه داد: زهرا ، صديقه ، مباركه، طاهره ، بتول ، راضيه و مرضيه از القاب نام مبارك آن حضرت است كه مسلمانان به ويژ ه ما ايرانيان با افتخار از آن القاب براي نامگذاري دخترانمان استفاده مي كنيم.
معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ناحيه يك كرج نيز گفت: حضرت فاطمه بزرگ بانوي عالم است كه با سن كم و كوتاهي كه داشت در جايگاه علمي ، ديني ، همسرداري ، فرزند پروري ، ايمان ، عصمت ، پارسايي الگويي بي نظير براي مسلمانان جهان است.
فرزاد شعباني اظهار كرد: در مورد حضرت زهرا 34 روايت مشهور وجود دارد كه مسلمانان با خواندن و تامل در آن را زهرايي گونه در پيش بگيريم.
وي گفت : زنان و دختران ايراني در زندگي بايد از سيره آن حضرت الگو برداري كنند تا بتوانند فرزنداني را تربيت كنند كه در خط دين مبين اسلام حركت كنند زيرا دشمن از طريق جنگ نرم به دنبال كم رنگ كردن ارزش ها و باورهاي ديني در بين مسلمانان به ويژه نوجوانان و جوانان ايراني است.
وي با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي و هنري در زمينه ايام فاطميه در مدارس اين ناحيه ادامه داد: دانش آموزان در بخش سبك زندگي اسلامي نياز به آموزش دارند كه تلاش مي شود با تعامل خانواده و مدرسه در اين راستا اقدامات گسترده تر برداشته شود.
2819/1535