۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۲۵
کد خبر: 81998412
T T
۰ نفر
گردشگر گرجستاني در سفر به دزفول: ايران كشوري امن و آرام است

دزفول - ايرنا - گردشگر گرجستاني در سفر به دزفول گفت:در سفر به ايران بر خلاف اخبار منتشره از سوي رسانه هاي غربي ، ايران را كشوري امن و آرام ديدم.

كارتور سه خلاتسه دانشجوي رشته خبرنگاري كه براي شبكه تلويزيوني آجارا فعاليت مي كند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:پيش از سفر به ايران تحت تاثير رسانه هاي غربي تصويري در خصوص نوع پوشش و رفتار ايرانيان در ذهنم ايجاد شده بود اما در سفر به استان خوزستان متوجه شدم پوشش زنان ايراني عادي است و زنان در نوع پوشش اسلامي آزاد هستند.
وي افزود:پيش از سفر به ايران تصور مي كردم در كوچه و خيابانهاي كشور ايران نيروهاي امنيتي و پليس مستقر مي باشند ولي در اين سفر متوجه شدم ايران كشوري امن و آرام است و هيچ گونه مشكل امنيتي در اين كشور وجود ندارد.
اين گردشگر گرجستاني اظهار كرد: مردم ايران نسبت به پيروان ساير اديان و مذاهب برخورد منفي نداشته و ايرانيان با رويي باز و رفتاري خوب با ما برخورد كردند.
وي ضمن تقدير از برخورد خوب مردم دزفول با گردشگران و مسافران خارجي گفت:در حال تهيه مستند زيبايي از ايران هستم كه بخشي از آن معرفي شهر دزفول مي باشد زيرا شهرستان دزفول داراي رودخانه بسيار زيباي دز مي باشد و موزه منحصربفردي دارد كه نمادي از آيين هاي مردم اين سرزمين اند.
اين گردشگر گرجستاني افزود:آزادي كه در ساير كشورها از جمله گرجستان وجود دارد در ايران نيز وجود دارد و در سفر به ايران احساس امنيت و آزادي كردم و مشكلي در اين خصوص وجود نداشت.
تلارا گلانتيا يكي ديگر از گردشگران گرجستاني كه دانشجوي خبرنگاري در مقطع ليسانس و فوق ليسانس در پايتخت گرجستان مي باشد نيز گفت:اولين بار است به ايران سفر مي كنم كه در اين سفر به وضوح پتانسيل هاي اقتصادي وامكانات ايران را مشاهده كردم كه اميدوارم پس از توافق هسته اي مبادلات فرهنگي و اقتصادي بين دو كشور ايران و گرجستان گسترش يابند.
وي با اشاره به اينكه تمام دنيا به دنبال ايجاد امنيت و صلح در جهان هستند،گفت:به همه مردم ايران توصيه مي كنم به گرجستان سفر كنند.
اين گردشگر گرجستاني افزود:تا سال 2013 ميلادي سالانه 100هزار ايراني به گرجستان سفر مي كردند اما اكنون به دلايلي به 25 هزار نفر در سال كاهش يافته است كه اميدوارم با سياست هاي جديد سفر گردشگران ايران به گرجستان و بالعكس افزايش يابد.
يك گروه 14 نفره از گردشگران گرجستاني در سفر به دزفول از جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان از جمله پل باستاني ساساني،حمام كرناسيان،بافت قديم ،بوستان دولت و رودخانه دز ديدن كردند.
اين گردشگران پس از يك روز اقامت در دزفول صبح پنجشنبه از محوطه باستاني جندي شاپور قديمي ترين دانشگاه جهان ديدن كردند.
در اين سفر اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري دزفول با اهداي صنايع دستي از گردشگران گرجستاني استقبال كرد.
شبك **7278/6068 **1917
۰ نفر