۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81998025
T T
۰ نفر
استاندار قم: عزت و استقلال كشور مديون ايثار شهيدان و صبر خانواده معظم شهداست

قم - ايرنا - استاندار قم در پيامي به مناسبت روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: نام گذاري اين روز، فرصت ارزنده اي است براي تبيين و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و رسيدن به اين باور مهم كه اقتدار، عزت، استقلال، رفاه و آسايش امروز خود را مديون ايثار شهيدان و صبر و وفاي خانواده هاي معظم شهداييم.

در پيام سيد مهدي صادقي كه نسخه اي از آن روز پنجشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت آمده است: روز شيد فرصتي ناب براي انديشيدن در اين واقعيت كه رمز پيروزي و دوام و بقاء انقلاب اسلامي و عزت، صلابت و اقتدار خيره كننده اين نظام در طول 37 سال حيات پر بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي و تمام پيشرفت ها و داشته هايمان در اين سال ها همه و همه، مديون ايثار و جانفشاني شهيدان والامقام و فداكاري هاي ايثارگران معزز بوده و بايد همواره قدردان و شاكر اين عزيزان باشيم.
پيام ادامه يافته است: شهادت بالاترين فضيلت الهي و زيباترين ارمغان آسماني است كه نصيب شهداء اين پاك ترين بندگان خدا و جهادگران و مجاهدان مخلص راه حق مي شود. انسان هاي پاك سرشتي كه كه با تاسي به سرور و سالار شهيدان، حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) و در لبيك به نداي ملكوتي مولاي خويش، سر ارادت بر آستان حضرت ربوبيت ساييده و گوي سبقت را از ملائك ربودند و شهد شيرين شهادت را چشيدند و با 'نفسي مطمئنه' به مقام و مرتبت 'راضيه مرضيه' رسيدند.
پيام حاكي است: مجاهداني كه در كارزار دفاع مقدس، جان خويش را در كف اخلاص گذاشتند و خالق ناب ترين و باشكوه تربن جلوه هاي ايثار و شهادت و پايمردي شدند. شهيداني كه به عنوان ستاره هاي درخشان و گنجينه هاي ارزشمند تاريخ امروز و نسل فرداي ما، ياد و نام جاودانشان، زينت بخش كتاب زرين سراسر حماسه و سرافرازي مردمان اين سرزمين و راه پرفروغشان همچون چراغ فروزاني براي هميشه تاريخ بر تارك عرش مي درخشد.
در اين پيام اضافه شده است: مردان مردي كه در راه عزت، شرف و كيان اسلام، انقلاب و ايران سرافراز، تا آخرين قطره خون پاكشان، شجاعانه و مردانه قامت راست كردند و استقلال، آزادي و حيات عزتمندانه را براي اين كشور و ملت بزرگ به ارمغان آوردند.
استاندار قم در اين پيام، ضمن بزرگداشت اين روز ارزشي بزرگ، ياد و خاطره همه شهيدان والا مقام ايران اسلامي به ويژه شش هزار شهيد عزيز و گلگون كفن استان مقدس قم را گرامي داشته و با ارج نهادن به صبر و استقامت خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران ارجمند كه به حق چشم و چراغ اين ملتند، از درگاه ايزد منان، مجد و عظمت روزافزون ايران اسلامي و اعتلاي هر چه بيشتر مقام رفيع شهيدان هميشه جاودان تاريخ و امام بزرگوار شهيدان را مسالت كرده است. ك/1
1175 /